Ступио на снагу нови Закон о потрошачима

Почиње примена новог Закона о заштити потрошача. У потрошачким организацијама очекују да ће лоши и небезбедни производи бити протерани са домаћег тржишта и да ће се отворити простор за фер трговину. Више није неопходно да се чува амбалажа да би се рекламирао или заменио производ. За потрошачке спорове до пола милиона динара, укинута је судска такса.

Готово свако је бар једном имао потрошачки проблем, а стручњаци сматрају да ће нови закон продавцима сузити простор за изговоре. Рок за давање одговора на рекламацију сада је осам дана, а трговац је дужан да у одговору наведе да ли је прихвата или не и да се прецизно изјасни о начину и року за њено отклањање.

"Плаћам три месеца унапред кабловску, а не знам да ли ћу бити ту. И сад кад сам дошао они кажу 'ви сте у дугу'. Како у дугу кад сам платио три месеца унапред?! Кажу 'али ми смо у међувремену подигли цене'. Па да ли то може ретроактивно?! Замислите да купите ципеле данас и да вас после пет дана јури продавца и каже 'ми смо дигли цену ципела, дајте још 200 динара'", жали се један потрошач.

Једна Београђанка примећује да на гондолама често пише једна цена, у смислу акција или снижење, али се на каси испостави да је цена је бар за 10 -15 динара већа.

Усвојена рекламација мора се решити за 15 дана, а за техничку робу и намештај рок је дупло дужи. Ко купује на даљину сада има две недеље да се предомисли, а потрошачи су добили и колективну заштиту.

"Ако се 10 или више потрошача обрате организацији потрошача са сумњом у неправилност у рад трговца или даваоца услуга, организација потрошача покреће механизам колективне заштите и обраћа се ресорном министарству које може да изрекне управну меру. Та управна мера може бити чак и забрана рада привремено, а наравно и прекршајни поступак", објашњава Горан Паповић, председник Националне организације за заштиту потрошача.

Уведена је и књига рекламација коју је трговац дужан да чува две године.

"У контроли, тржишни инспектор ће преконтролисати да ли је одређено место за примање рекламације, да ли је одређен човек за примање рекламације, да ли се води књига за пријем рекламација у коју се уноси сваки корак у поступку рекламације. С друге стране, трговац ће моћи да прати који су производи спорни, који су поуздани, са ким неће више да ради, где има највише проблема", каже Иван Кадовић из Републичке тржишне инспекције.

У првој половини године, највише потрошача, од 70 одсто, жалило се на саобразност производа, следе притужбе на издавање рачуна, непоштено односно обмањујуће пословање, а у врху листе су и притужбе на гаранцију и остваривање права на једнострани раскид уговора.

Од јануара до јуна ове године било је готово седам и по хиљада пријава потрошача.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 06. мај 2024.
17° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара