Читај ми!

Сајам лакши пут до нових клијената

У Хановеру је завршен највећи светски сајам индустрије. То је била прилика да се покажу најновија достигнућа, али и склопе озбиљни послови. Србија ове године није имала национални штанд, али јесте своје представнике.

На тринаест тематских изложби у Хановеру могла су се видети најновија чуда аутоматизације у индустрији, погонске технике или "зелених" технологија.

Шаренило, гужва и - лале. Двеста хиљада ових цветова било је постављено у част Холандије, овогодишње земље партнера сајма у Хановеру.

Сајамски простор обухвата 27 хала, са пет хиљада излагача. Међу неколико стотина хиљада посетилаца, највише је, ипак, било потенцијалних пословних партнера или купаца производа који се нуде.

Леп штанд на скупој локацији није гаранција да ћете потписати добре уговоре. Да би вас озбиљно схватили, потенцијални партнери прате и колико озбиљно ви пратите сајмове.

Уредник часописа "Индустрија" Никола Мирковић рекао је да потенцијални купац када види где све фирма излаже наравно да ће се одлучити да сарађује пре са њом него са фирмом која држи само до свог производа и до тога да прода све што има у магацину.

Инострани партнери о којима се у Србији радо прича, радо би и дошли до нових клијената, под условом да могу да их нађу.

Представник Хановерског сајма у Србији Немања Хаџи-Павловић каже да свака фирма која жели да пронађе купце на страним тржиштима би требало да дође на сајам јер се данас послови не склапају ни телефоном ни мејлом већ управо личним контактом.

Портпарол Хановерског сајма Брок Макормак рекао је да је ово вероватно најефикаснији начин јер клијенти могу да дођу овде и за пет дана на једном месту могу да сретну потенцијалне купце из целог света.

За мале компаније попут ових из Србије, сајмови су добра шанса за излазак на тржиште. То је скупа инвестиција, па је за све са ограниченим буџетом право решење наступ на заједничком штанду.

Владе Рајевић из компаније "Терморад" из Пожеге каже да постоје одређени проблеми који се појаве када немате искуства а треба да изађете сами, тако да је овако много лакше.

Србија ове године није имала национални штанд, али захваљујући пројекту прекограничне сарадње са Босном и Херцеговином, по пет компанија из обе земље дошло је у Хановер.

Наташа Кнежевић из Регионалне развојне агенције "Златибор" каже да су фирме које имају извозни потенцијал на сајму.

Ади Алић из фирме "Стројал" из Сарајева рекао је да је на сајму први пут срео фирме из Босне и Херцеговине и Србије и да су већ уговорили одређене послове.

Не уговарају се, ипак, сви послови одмах. За оне највеће некад прође година или две пре потписивања уговора, док вас клијент добро не упозна.

Десило се српским извозницима и да са њима после сајмова конктактира неко ко је само узео брошуру на њиховом штанду и понуди посао од неколико милиона евра. Звучи као бајка из земље лала, али је само чиста пословна реалност.

број коментара 2 Пошаљи коментар
(субота, 12. апр 2014, 17:00) - anonymous [нерегистровани]

dokumentarni film

Zasto niko iz vlasti,niti opozicije,nije snimio sajamsku izlozbu odavde ili drugde,preveo na srpski,i argumentovao sta mi mozemo da iskoristimo sa ovog sajma!Ili barem da se obaveste ljudi koji bi voleli da odu na taj sajam,ali nisu mogli otici ,ili zele cisto da budu informisani u vezi ovako velikih dogadjaja.Prati li nasa drzava ove dogadjaje ,sa kolikom paznjom,i kakve koristi ima drzava od toga?Pratite li me???

(субота, 12. апр 2014, 15:01) - anonymous [нерегистровани]

Clanak

Kakav clanak! Mi u mulju,bez strategije, gledamo da kroz neku slamku dodjemo do vazduha.Vazduha mozda i ima,ali nikako da nadjemo tu slamku.