Рок за предају извештаја о трошковима кампање 22. мај

Политичке странке, групе грађане и коалиције које су предложиле кандидате за председника Србије на недавно одржаним изборима имају рок до 22. маја да Агенцији за борбу против корупције доставе извештај о трошковима изборне кампање.

Помоћница директора Агенције Катарина Дакић рекла је Танјугу да сви учесници изборне кампање имају обавезу да Агенцији за борбу против корупције доставе извештај о трошковима изборне кампање најкасније 30 дана од дана објављивања коначних резултата.

Према њеним речима, како рок "пада" у суботу, 20. маја, он се помера на 22. мај, односно до првог радног дана.

"Сви политички субјекти који су учествовали у изборној трци ове године најкасније до 22. маја морају да доставе Агенцији извештај о трошковима изборне кампање и у том извештају наведу податке о свим прикупљеним и утрошеним средствима током кампање", рекла је Дакићева.

Како каже, уколико политички субјекти не поднесу извештај, Агенција подноси захтев за покретање прекршајног поступка.

Захтев за покретање прекршајног поступка Агенција подноси и ако извештај није поднет на начин како је предвиђено законом, односно, ако не приказује све податке које би требало, ако политички субјект није отворио посебан рачун преко кога иде сав промет у изборној кампањи...

"Све су то повреде закона због којих Агенција, ако их утврди, подноси захтев за покретање прекршајног поступка", рекла је Дакићева.

Истакла је да ће Агенција, након провере ко је све доставио извештај, контролисати тачност и истинитост наведених података и то на основу прикупљених података из мониторинга изборне кампање.

Како је навела, Агенција је и ове године организовала мониторинг - мрежу посматрача који су прикупљали податке на терену и на прописаним обрасцима достављали их Агенцији.

"Такође, ми прикупљамо податке и од пружалаца услуга, медијских кућа... и те податке објављујемо у нашим извештајима", рекла је Дакићева.

Агенција је ове године организовала мрежу од 49 посматрача који су након избора за председника наставили да прате локалне изборе на пет места.

"Ускоро ћемо имати извештај са подацима из мониторинга. Наравно, то је само део онога што Агенција ради", рекла је Дакићева додајући да се подаци из мониторинга касније користе у контроли извештаја о трошковима изборних кампања.

Помоћница директора Агенције је истакла и да је уочено да су се током кампање политички субјекти највише за оглашавање користили билборде, разне брошуре, књиге...

Када је реч о здравственим услугама, Дакићева каже да су посматрачи и то уочили током кампање.

"Током целе изборне кампање пратили смо дешавања путем средстава јавних информисања, друштвених мрежа и открили смо неке активности политичких субјеката које се не могу окарактерисати као политичке активности", рекла је Дакићева.

Навела је да је Агенција и ове године апеловала на политичке субјекте да се уздрже од таквих активности – добровољног давања криви, бесплатних прегледа, бесплатних часове за матуранте...

"У тим ситуацијама Агенција може да реагује само у случају да су потрошена одређена страначка средста. Ми проверамо да ли је дошло до тога и ако није Агенција није надлежна", закључила је Дакић.

Републичка изборна комисија је у четвртак прогласила коначне резултате председничких избора, према којима је у првом кругу победио Александар Вучић са 55,08 одсто добијених гласова.

број коментара 0 Пошаљи коментар