Читај ми!

Шта све стоји у Суецком каналу - од Икеа намештаја до десетина хиљада грла стоке

Више од 360 пловила стоји у Средоземном мору на северу Суецког канала и у Црвеном мору на југу откако се гигантски брод-контејнер "Евер Гивен" 23. марта дијагонално заглавио у витални пловни пут. Заједно са бродовима заробљена је и широка палета робе, од намештаја из Икее до више десетина хиљада животиња.

Многи бродови су такође заглављени у зонама задржавања дуж канала у Египту. Стручњаци из индустрије проценили су да укупна вредност робе заробљене на мору износи између три и 9,6 милијарди долара.

Кроз Суецки канал, између осталог, свакодневно се превезе и 1,74 милиона барела нафте, а у области око канала налази се око 100 бродова натоварених нафтом или нафтним дериватима.

Да ли су угрожене животиње на бродовима 

Осим робе, заробљено је и око 130.000 грла стоке на 11 бродова из Румуније.

Уз њих је аустралијска невладина организација Анималс Интернешнл идентификовала још девет бродова који превозе животиње, наводи "Гардијан". 

Египат је послао сточну храну и три тима ветеринара да прегледају стоку заробљену на мору.

Иако животиње на броду нису у непосредној опасности, застој који сада траје већ готово недељу дана повећава ризик да животиње остану без довољне количине хране и воде. Такође гомила се отпад који нема где да се одлаже чиме се повећава и ризик од болести.

Компаније које превозе стоку морем испловљавају са најмање два или три дана додатног сена или друге хране а уколико не могу на време да стигну до луке, постоји и процедура позната као "утовар у средњем току" али је он све док бродови стоје у каналу неизводив.

Икеа намештај и француски храст 

Из Икее, шведског гиганта намештаја и кућне потрепштине, речено је да има 110 контејнера на "Евер Гивену" и другим бродовима.

"Блокада Суецког канала додатно је ограничила ионако изазовну и нестабилну ситуацију за глобалне ланце снабдевања које је донела пандемија", рекао је портпарол Икее.

Ова блокада могла би да изазове "хаос" за компанију чије су залихе пресушиле.

Тако се на заглављеном броду налази и пошиљка француског храста који је био на обради у Кини.

"Купац који чека дрвени под за спрат зграде у изградњи ми не верује да његова роба касни због застоја у Суецком каналу, рекао је за Би-Би-Си власник дрвне компаније са северозапада Енглеске Дејв Хинтон.

Поједине шпедитерске компаније преусмериле су своје бродове на дуже путовање око Јужноафричког рта добре наде, али се време путовања на тај начин продужава за бар седам дана.

Уз то чак и када "Евер Гивен" буде коначно померен из канала биће потребно између три и шест дана да бродови који чекају прођу кроз канал. Да је штета још већа показује и податак да чак 90 одсто терета није било осигурано од кашњења.

Хаос у каналу започео је у уторак када се заглавио контејнерски брод тежак 220.000 тона "Евер Гивен", којим управља тајвански бродски гигант "Евергрин", доводећи до застоја у саобраћају на трговачкој рути која чини отприлике једну десетину светског поморског превоза терета.

четвртак, 19. септембар 2024.
15° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи