Читај ми!

Директор "Кенткарта" за РТС о наплати превоза у Београду: Једино решење је улазак на предња врата

Наплата карата у јавном превозу је од 15 до 20 одсто, тврди градоначелник Београда Александар Шапић, због чега је најавио да ће бити раскинут уговор са "Кенткартом", који обавља тај посао годинама. Међутим, директор "Кенткарта" Вељко Влаховић каже за РТС да је наплата око 50 одсто и да, ако половина не плаћа услугу, онда та услуга не може ни да буде одржива. Истиче да је једино ефикасно решење тог проблема улазак на предња врата у возилима градског превоза, али и давање овлашћења контролорима.

Директор "Кенткарта" Вељко Влаховић изјавио је у Београдској хроници да је на основу анализе Саобраћајног факултета од укупног броја становника у Београду, процена да око 800.000 суграђана користи јавни превоз.

"Ако то упоредимо с бројем продатих карата, ми имамо сваког месеца око 150.000 месечних карата, а треба узети у обзир и годишње карте на које имају право грађани преко 65 година којих има 220.000, где долазимо до неких 370.000 месечних и годишњих карата, добијамо да је број продатих карата око 50 посто", истиче Влаховић.

Градоначелник Александар Шапић је најавио да ће Град ће формирати јавно предузеће које ће преузети наплату карата за јавни превоз и одговорност за трошење тог новца. Влаховић сматра да треба раздвојити наплату и саму продају карата.

Истиче да је највећи проблем да људи који користе градски превоз купе карту, недостатак овлашћења који би контролори у јавном превозу требали да имају.  

Такође, наглашава да је уз то потребан и одређени ниво свести грађана да неку услугу коју користе морају и да плате, и да то не би смели да доводимо у питање.

Зашто није заживео улазак на предња врата

"Пројекат уласка на предња врата је 2012. године доживео неуспех. Ја бих рекао пре свега, због неразумевања да је то нешто што је потребно због ефикаснијег функционисања. Не знам зашто је то био толики проблем, јер ако погледате свуда у свету се улази на предња врата и то је једини системски начин да решите проблем људи који не плаћају карте", сматра Влаховић.

Прецизира да, ако половина не плаћа услугу, онда та услуга не може да буде одржива. 

Поставља се, каже, и питање како у Новом Саду и Крагујевцу сви улазе на предња врата возила градског превоза, где је према неким проценама наплативост 90 одсто.

Зато, мисли да је једино ефикасно решење  за повећање наплате, улазак на предња врата у возилима градског превоза и да је возач тај који непосредно контролише да ли онај ко улази има карту и да, оног ко нема, спречи да уђе у возило. 

Давање овлшћења контролорима 

"Ако некоме дате обавезу да контролише ко има, ко нема карту, а да не постоји никаква могућност да се путник затечен без карте санкционише, онда ефикасност рада контролора, било да су они у приватној фирми или у јавном, државном предузећу, ако не постоје та овлашћења, поставља се питање шта они могу уопште да ураде", рекао је Влаховић.

Наводи да је давање овлашћења контролорима један од начина да се проблем наплате реши, али да оно изискује промену законске регулативе. 

Матична компанија "Кенткарт" из Турске обавља овај посао у 48 градова у 15 држава, и Београд је и једини град у којем се баве и контролом наплате карата.

уторак, 14. мај 2024.
16° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара