Читај ми!

Нико неће у возаче градског превоза, помоћ стиже из Турске, Русије, Бангладеша, Индије

Градском саобраћајном предузећу недостаје око 200 возача, према писању медија, а приватницима око 100. Пре три месеца започета је процeдура довођења возача из више земаља, рекао је за РТС Драго Тошић из Конзорцијума приватних превозника и најавио да би за тридесетак дана сели за волан у Београду. Возачи долазе из Турске, Русије, Бангладеша, Индије, Шри Ланке.

Од окретнице на Зеленом венцу до окретнице у Земуну, некада нема времена ни за паузу од пет минута. Јован Томић је у пензији, али и ради.

Код приватног превозника, на линији 84, вози осам сати дневно и има право на само један слободан дан недељно.

Јован Томић, возач аутобуса, каже да то није довољно. "Требало би два по закону, али нема довољно возача, па онда мора тако. Млади неће уопште на занате, мало је теже, сви хоће у програмере и те лакше послове", рекао је Јован.

Већина возача јавног превоза не сме пред камере, кажу – добиће отказ. Незванично, жале се на гужве у саобраћају, лоша возила, дуге смене и мале плате.

Посао возача је тежак и пре свега веома одговоран. Они који су запослени у ГСП-у кажу да се плате крећу 70–90.000 динара. Све зависи од тога колико ко може и жели да ради ноћу и прековремено. Уз то, сваки прековремени сат плаћа се мање од "редовног".

"Ради се по сату и колико сати радите – толико се плаћа", каже Јован.

У једној од приватних компанија у којој је запослено 540 возача, распон плата је исти, а просечна старост запослених 55 година. Иако траже нове раднике, нуде бесплатну обуку и бенефицирани радни стаж, па чак и 100 евра за возаче који доведу новог колегу, заинтересованих нема.

"Ми смо као компанија покушали са свим врстама акција, маркетиншких, једна је ова што сте навели, друго имамо нон-стоп отворен оглас за возача, пробали смо и преко друштвених мрежа, једноставно тржиште је такво да возача нема, има их изузетно мало, слободних нема никако, тако да је то јако мали број возача који се нама јаве на било какав оглас", каже Ђорђе Крстић, директор саобраћаја приватног превозника.

Многи возачи су због бољих услова за рад отишли у иностранство. Осим што морају да воде рачуна о безбедности путника, возачи аутобуса често су изложени и различитим негативним коментарима путника, а дешавали су се и физички окршаји. Ипак, имају и путници на шта да се пожале.

Неки возачи не поштују саобраћајне прописе, возе пребрзо, пуше или користе мобилни телефон у току вожње. На Зеленом венцу, возач који је био непријатан и према екипи РТС-а, није отворио врата слабовидом човеку са штапом.

Тошић: За тридесетак дана сешће за волан возачи из других земаља

Драго Тошић из Конзорцијума приватних превозника рекао је, гостујући у Београдској хроници, да је посао возача одговоран и тежак, и да су услови саобраћаја такође тешки и компликовани, па је зато слаб одзив возача.

"Недостаје нам око 100 возача, али предузели смо неке активности и надамо се да ће се брзо решити", рекао је Тошић.

Пре три месеца започета је процeдура довођења возача из више земаља. "Наше особље је било у тим земљама, вршили су одабир возача, пробу, сада је у току долазак тог возног особља. Овде је процедура код неких надлежних органа дужа, неке групе су пристигле и очекујемо да ће бити добро примљени овде и помоћи у решавању проблема", објаснио је Тошић.

Подвлачи да они морају да имају све услове као наши возачи. "Имамо добро обучено возно особље, али их нема. Возачима који долазе обезбедили смо смештај, мора бити пријављена адреса и у току су провере по депоима и када прођу све процедуре, биће укључени у саобраћај", рекао је Тошић.

Истиче да возачи долазе из Турске, Русије, Бангладеша, Индије, Шри Ланке.

Према његовим речима, обезбеђен им је колективни смештај, а имаће исхрану у тим објектима.

То су, како каже, возачи који су већ возили у разним земљама, и селе се из земље у земљу – обављају посао. Не бисмо ушли у тај посао да нису квалитетни возачи, каже он.

"Они сад већ по депоима уз инструкторе раде на препаркиравању, негде се у неким земљама  различитом страном вози. Овде када прођу основне провере, биће укључени", рекао је Тошић.

За тридесетак дана сешће за волан у Београду, најавио је Тошић.

Мислим да ћемо да надоместимо недостатак возача, имамо уговор са Градом и морамо омогућити грађанима да се превезу, рекао је Тошић.

О рекламама на аутобусима 

Град је наложио да се скину све рекламе са аутобуса како би били једнообразни. 

"Доносило нам је приход, имали смо користи, али остављен је рок до 1. октобра да то скинемо, обавезали смо се уговором. Очекујемо од Града да регулише област рекламирања, да можемо изнајмљивати простор и приходовати од тога", каже Тошић.

Биће рекламе на спољашњости возила, биће уређено где се могу поставити и које су димензије реклама, каже он.

Указује да само 30 одсто људи плаћа карту, а кад се одлучи да се наплата подигне – решиће се та ствар.

Да се одлучно стане на ту страну и доћи ће наплата до нивоа који желимо, напомиње Тошић.

Највећи проблеми 

Покушавамо да задржимо добре возаче. Основни проблем је што код 40 одсто окретница немамо тоалете за возаче, када крене с једне на другу страну града, нема тоалет. Oчекујемо што пре то решење, каже он.

Према његовим речима, улична мрежа је таква да долази до уништавања возила, због колотрага на стајалиштима и шахтова који су лоши.

Говорећи о контроли приватних превозника, Тошић каже да имају идентичан уговор као и ГСП, исти пенали се плаћају, тамо где не изађу по реду вожње, плаћају пенале Граду.

уторак, 07. мај 2024.
26° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара