Читај ми!

Будући прваци ситно броје, ко има већу трему - деца или родитељи

Ближи се почетак школе. Педагог Емилија Марковић рекла је за РТС да родитељи треба да охрабре прваке пред полазак у школу. Важно је да родитељи поразговарају са децом, како ће реално изгледати школа, без притиска, и рећи им да је у реду да греше и да се на грешакама учи. Дала је и предлог шта урадити вече пред 1. септембар.

Jош две недеље је остало до нове школске године, а за више од 65.000 деце у Србији - први септембар биће и први школски дан.

Педагог Емилија Марковић рекла је, гостујући у Дневнику РТС-а, да родитељи треба да буду поносни што су родитељи ђака првака и да уживају у том тренутку и да имају позитиван став према школи и то ће се рефлектовати на њихову децу.

Такође, потребно је да верују у њих да им кажу да све што предстоји то деца могу да ураде.

Каже да ђаци прваци воле школу и једва чекају да крену у школу, а родитељи су ту да подрже њихову заинтересованост.

Припреме за школу 

Говорећи о прирпеми за школу, пре свега за први разред, Марквићева каже да је важно да родитељи поразговарају са децом, како ће реално изгледати школа, без притиска и рећи им да је у реду да греше и да се на грешкама учи.

Што се тиче осталих ствари за ђаке прваке је да се види да ли су они самостални: да ли могу да вежу пертле, да закопчају јакну, ритам спавања је такође врло важан, да легну и да се пробуде у одређено време, да им не буде стрес ујутру када крену у школу.

"Вече пред 1. септембар предложила бих неку активност коју воле и родитељи и деца, шетања, сладолед, опуштање и уживање, првацима рећи какав ће бити сутрашњи дан", рекла је Марковићева.

Како научити прваке да буду мирни 45 минута

Одговарајући на питање како да ђаци буду мирни 45 минута, Марковићева каже да је то тешко, концентрација се вежба, али пре свега кроз активности које воле.

"Ако је то цртање даћемо му задатак да нешто нацрта, па ћемо то мало продужити да доцрта још нешто, ако је то лего, хајде још један део тога", напомиње Марковићева.

"На тржишту има пуно вежбанки, где су на занимљив начин обрађене разне теме и једно поподне седнете - па мало да урадимо то, па следећи дан ћемо мало више, кроз активности које воле и које су им блиске али их продужавати. Не можемо очекивати да седе мирно 45 минута", додале је она.

Ко има већу трему, родитељи или деца

Према њеним речима, више родитељи имају трему, страх.

"Приближити им читаву ситуацију да виде да школа није баук. Јесте нова фаза али лепа фаза где ће научити много ствари, где ће наћи нове другове и то им треба тако прредставити", каже она.

Ако у разреду не познају никога, треба их подсетити на познате ситуације - како упознају друга у парку, како је то било у вртићу, можете играти улоге, данас смо у школи, не знаш никог - хајде да видимо шта би ти свом другу или другарици рекла.

Што се тиче играчке, да ли је понети, одговор је да, каже Марковићева.

Ако има то пружа сигурност, ако је то омиљени дрес, патике, увече могу да прирпеме шта ће обући, да изаберу од гардеробе шта воле и у чему се добро осећају, истакла је Марковићева.

Што се тиче азбуке, ако је дете заинтересовано треба га подржати, деца би требало да препознају слова не морају да пишу - када идете у куповину поставити им питање - шта овде пише, приближити им слова кроз свакодневне активности да их препознају, објаснила је Марковићева.

Ако буду тужни и кажу да неће у школу

Марковићева је рекла да је психолошко-педагошка служба на располагању, која ће дати савете.

"Причајте са децом, видите шта је то што их узменирава, да не буду неприпрељени, многи се боље сналазе неки пут него родитељи", указала је она.

Говорећи о петацима и средњошколцима, каже да они знају шта их чека, код петака су нови предмети и наставници, а средњошколци ће много лакше све прегрмети.

недеља, 22. септембар 2024.
15° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи