Читај ми!

Ветар обуставља пловидбу на критичним местима, посебан опрез на сплавовима због ниског водостаја

Јаки удари ветра у протеклих неколико дана, који су на појединим деловима Дунава достигли брзину и од 110 километара на сат, условили су да се на делу од Костолца до Голупца обустави пловидба. Тако су сви бродови због безбедности тренутно усидрени код Костолца. Шеф лучке Капетаније Београд Милан Николић каже да предстоји зимски режим пловидбе, у којем ће највећи безбедносни изазови бити екстремно низак водостај и дуг период ниских температура са снегом и ледом.

Већ два дана обустављена је пловидба на Дунаву код Великог Градишта, а шеф Лучке капетаније Београд Милан Николић каже да се развој хидрометеоролошке ситуације стално прати и да се у складу са њом реагује.

Приликом удара ветра између 12 и 15 метара у секунди издаје се упозорење на ударе ветра, а преко 15 метара у секунди, што је 55 километара на сат, издаје се саопштење бродарству и обуставља пловидба за све учеснике, рекао је за РТС Милан Николић.

Упозорава да је ветар веома опасан и да може да доведе до великих проблема у пловидби.

"Приликом јаких удара може доћи до кидања привезних ужади којима су барже спојене, нарочито у великим конвојима може да дође до растурања конвоја, до запљускивања баржи, да уђе вода у теретни простор и да дође до потапања баржи. Јаки удари ветра могу да доведу до кидања поклопаца на баржама који су по неколико тона тешки", истиче шеф Лучке капетаније.

Напомиње да је велика разлика када теретни брод плови празан и када је под теретом, те да су најбезбеднији полутеретни објекти.

"Изузетно је опасно и није пријатно видети брод, поготово када носи неколико хиљада тона терета и кад крене неконтролисано да плута реком, ако удари или у плутајуће објекте који су привезани за обалу или у стуб моста, и то може да доведе до оштећења", рекао је Милан Николић.

Проблем праве и кривине и плићаци 

Према његовим речима, на целом току пловних река у Србији највећу опасност представљају кривине, плићаци, временске прилике, јаки удари ветра, лед, магла.

Истиче да се стално врше контроле свих учесника у пловидби, укључујући и плутајуће објекте, односно сплавове.

На питање да ли су београдски сплавови безбедни, одговара да јесу под условом да имају одређене особе које воде стални надзор над њима.

"Оно што је тренутно незгодно је што се велики део тих плутајућих објеката налази на сувом због екстремно ниског водостаја. Позивамо грађане и власнике тих објеката да обрате пажњу на период када вода буде надолазила јер сваки додир структуре материјала плутајућег објекта са тлом и са дном може да доведе до оштећења у структури и не дај боже до неких нежељених последица", рекао је Милан Николић.

Додаје да предстоји прелазак на зимски режим пловидбе, који подразумева да постоји место где власници могу да склоне бродове уколико се појави лед, али и да се, за све објекте који остану на реци, обезбеди 24-часовни надзор.

Као највеће безбедносне изазове за тај период наводи екстремно низак водостај, дуг период ниских температура, снег, лед и ветар.

петак, 20. септембар 2024.
27° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи