Читај ми!

Аутобус који налеће на дечје игралиште нас је заледио, ко управља нашим животима у градском превозу

За последњих пет година у Србији се догодило 11.300 удеса у којима су учествовали аутобуси. Погинуло је 146 особа, а око шестсто је повређено. Седамдесет одсто удеса је на територији града Београда, кажу у МУП-у, а у њима учествују већином возила која превозе путнике на фреквентним линијама.

Последњи удес који се десио у Земуну само је повод да у овом сектору мора да дође до значајних промена.

Удеси имају разне узроке, али предњачи људски фактор, кажу у МУП-у. Зато је предузета опсежна акција да се поједине навике које имају возачи аутобуса ГСП-а санкционишу.

"Након великог броја притужби грађана на возаче ГСП-а који превозе путнике на територији града Београда извршена је контрола преко видео-надзора и том приликом је установљено 250 употреба телефона од стране возача аутобуса. Возачима аутобуса је претходних неколико дана послато 250 прекршајних налога на кућне адресе", рекао је Бобан Милинковић из МУП-а Србије.

За све постоје докази – снимци са јавних камера које су постављене по граду. Такође, како кажу из МУП-а, забележени су невероватни примери где возач лактовима вози јер у једној руци држи телефон, а у другој храну. Туристички аутобуси најчешће крше правила о дужини вожње, па се такви возачи могу искључити из саобраћаја, што је непријатно за путнике.

Контрола ће бити још и биће појачане, а неке од школа и институција најавиле су организовани превоз деце и ђака и за време распуста. Сва возила и возачи биће контролисани. У 2019. години било је 18.000 прегледа, а сада су спремне и нове патроле специјално обучене за то са 400 полицајаца.

"Значи,  паузе повремено са освежавајућим пићима и без претерано хране, јер храна успорава и умртвљује рефлексе возача", објашњава проф. Милан Вујанић из Комитета за безбедност саобраћаја.

Србији тренутно треба 6.000 возача. Многи млади који су стекли лиценцу отишли су да раде у иностранство, где су плате веће и услови рада много бољи. Зато се код нас ангажују пензионери по уговору а стручњаци тврде да свако ко је добио лекарски преглед који се оверава на једну до 5 година, може да вози аутобус.

"Обука за возача је веома скупа, старосна граница висока. Практично, да бисте постали возач аутобуса треба вам 3.000 евра, да бисте то остварили потребно је неколико година, а када се и то деси ви сигурно можете наћи неку бољу комерцијалну комбинацију", рекао је Милан Божић из Комитета за безбедност саобраћаја.

Истрага ће показати који је узрок несреће у Земуну али не треба искључити фактор близине окретнице и дечјег игралишта. У Европској унији аутобуске окретнице морају бити удаљене бар километар од обданишта или игралишта.

субота, 21. септембар 2024.
17° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи