Читај ми!

Тек ће бити гужви на путевима, савети за вожњу по пљуску

Директор Агенције за безбедност саобраћаја Душко Пешић каже за РТС да је најопаснији период за вожњу када после сувог и топлог времена падну кише. Напомиње да се следеће недеље очекују још веће гужве на путевима. Саветује возачима да увек избегавају да возе ноћу.

Душко Пешић је, гостујући у Дневнику РТС-а, рекао да када су овакве ситуације, када почну кише, важно је да пратимо инфоративне емисије и стање на путевима на сајту АМСС-а.

"Када су у питању временски услови, увек после топлог времена, кад дођу прве кише, то је најопаснији период. Када се појаве овакве јаке кише, видљивост је смањена и увек је савет да зауставимо возило и сачекамо да велики пљусак прође. Важно је да те прве капљице воде са прашином стварају куглице на подлози, што утиче на стабилност возила", казао је Пешић.

Због појаве кише јавља се, додаје, велика количина воде на коловозу, односно долази до појаве аква-планинга.

"Између пнеуматика и подлоге нема трења. То трење зависи од пнеуматика. Закон каже да је довољно 1,6 милиметара, али они неће одвести већу количину воде. Друга ствар је каквом се брзином крећемо. Највећи проблем је задржавање воде на коловозу и на крају појава колотрага, где се задржава вода и када наиђу возачи, пнеуматици не могу сву ту воду да однесу и јавља се 'фил' између пнеуматика и подлоге", навео је Пешић.

Тек ће бити гужви на путевима 

Према његовим речима, посебно следеће недеље ће бити гужви.

"Туристи који су око 1. јула прошли сада се враћају, а имамо нове туристе који данас и следеће недеље долазе. Велики број возила је на путевима и тек ће их бити следеће недеље. Према подацима Граничне полиције из 2019. године, од 1. до 15. јула је прошло 1.300.000 возила, прошле око 750.000, а ове године је прошло за 45 дана око 1.100.000 возила. Ако гледамо незгоде, 2019. је погинуло 17 особа за првих шест месеци на ауто-путу, прошле године 12, а ове године 15", истиче Пешић.

Увек саветује возачима да бирају оне путне правце који им одговарају.

"Статистика нам говори да су најбезбеднији ауто-путеви, ту имамо и највећу безбедност, али, с друге стране, ту су и највеће брзине", додаје Пешић.

Увек треба, напомиње, избегавати ноћне услове вожње.

"Статистике нам говоре да се највећи број незгода дешава од 12 до 6 ујутру. Догађају се на деловима путева који су монотони. У таквим незгодама или је возач или су путници спавали. Савет је да се крене на пут ујутру, када смо одморни, и важно је правити паузу на свака два сата у трајању од по 15-ак минута и да узимамо што више течности", напомиње Пешић.

Умор и брзина – два најчешћа узрока незгода

Врућине су, наводи, исто опасне и оне доводе до пада концентрације.

Узимање лекова је веома опасно и на свакој кутији лека постоје симболи: празан, обојен троугао и параграф.

"Савет возачима је да погледају кутију лека и да, ако постоји неки од ових симбола, никако да их не користе пре путовања", изјавио је Пешић.

Јул је месец са највише саобраћајних незгода, а Пешић наводи да су два најчешћа разлога за то током летњих месеци умор и брзина.

"На ауту-путу је уведено мерење просечне брзине и оне су прилично смирене. И они који прекорачују брзину, ту је ефикасан рад полиције са пресретачима. Умор нам је велики проблем. Важне су паузе, да кренемо наспавани. На свим одмориштима се налазе полицијске патроле. Појачано присуство полиције гарантује сигурност свима онима који се одмарају на тим местима", закључио је Пешић.