Овај град називају српским Амстердамом, али не због оног на шта сте помислили

Продаја бицикала бележи пораст у целом свету. Фабрике не могу да испрате поруџбине и произведу довољан број двоточкаша. И у нашим градовима приметан је већи број бицикала на улицама, а има и вароши где се употреба некако подразумева у свакодневном животу. Кикинду зову "српским Амстердамом" баш због свеприсутних бициклова.

Кикинда има око 40.000 житеља и, кажу, исто толико бицикала. Омиљено је превозно средство Банаћана, јер се без напора вози по равници и релативно брзо стигне с краја на крај вароши.

Отуда је светски тренд повећане потражње за двоточкашима некако одувек присутан у Кикинди и бицикли се овде добро продају. У десетак продавница неколико хиљада комада годишње.

"Ми смо задржали неку добру понуду захваљујући старој залихи и имамо могућност онда и добре продаје. Тражена су бицикла релативно баш пуно", каже пословођа једне радње Милан Врањеш. 

Заинтересованима за куповину бицикла у понуди су и половни двоточкаши донети из Аустрије, Немачке и Мађарске. Продавци кажу да, за упола мање пара од нових модела из продавнице, нуде квалитетније бицикле.

"Ја сам донео пар комада, седам, осам комада и долазе већином познаници и њима дајем повољно, на таре. Није циљ одерати свог човека", каже Влада Тодоровић из Српске Црње.

Пуно посла и за мајсторе 

У Кикинди отуда и више посла за сервисере. Драган Карановић у својој радионици поправља бицикле дуже од четири деценије. Пропутовао је свет као механичар бициклистичке репрезентације Србије и познати су му сви модели и могући кварови.

"Ови нови бицикли који су из нижег ранга, односно који су јефтинији доста често долазе и квари се на њима све баш, а посебно што наши грађани немају неку навику да их редовно одржавају и онда се то запусти, па као кад код зубара неко не оде на време, онда је велика катастрофа и са тим бициклима", прича Драган Карановић.

На улицама Кикинде разни модели, као и године старости двоточкаша. Све популарнији су и електрични бицикли, тротинети, али не као савремени вишебрзинци и бицикли намењени за теренску вожњу.

Ипак, неки грађани ни по коју цену не би мењали свој за новији бицикл.

"То ми је нераздвојан пријатељ, возим га 35 до 40 година сигурно. Чисто из здравствених разлога, а и економских", наводи Светислав Бошков из Кикинде.

Непролазан феномен 

Драган Карановић наводи да и данас постоје врло квалитетни бицикли, дуготрајни, али су скупи, као и некада.

"Има и старих делова за бицикле, оно што не може да се набави и није му проблем да то направи", додаје Драган.

У Кикинди тако посла имају и продавци и мајстори за поправку бицикала. Овај град на северу Баната има уређену инфрастуктуру и посебне саобраћане стазе намењене бициклистима, чак и до оближњих граничних прелаза.

Да ли због свакодневних потреба, рекреације или спорта тек бицикл је свакако свеприсутан феномен у Кикинди.