Ванредно стање преполовило број погинулих у саобраћајним несрећама, шта се десило по укидању

Викенд за нама обележиле су тешке саобраћајне несреће у којима су страдале читаве породице. И током ванредног стања, у Србији је било тешких удеса и настрадалих особа. Ипак, после укидања полоцијског часа, број саобраћајних несрећа је бар три пута већи. Владимир Вида из Управе саобраћајне полиције каже за РТС да је пребрза вожња најчешћи утицајни фактор због којег долази до фаталних удеса.

Пре два дана у селу Ранутовац, у судару с камионом, настрадао је возач аутобуса. Дан пре тога, две особе су погинуле, а једна је повређена у саобраћајној несрећи која се догодила на магистралном путу Ваљево-Београд у ваљевском селу Попучке.

Владимир Вида из Управе саобраћајне полиције наводи да су од тренутка укидања ванредног стања на српским путевима погинуле 24 особе.

"То је заиста велики број. Међутим, треба узети у обзир да је мај месец, да је лепше време, већи број бициклиста и мотоциклиста на нашим путевима, већи интезитет саобраћаја, па је и за очекивати већи број незгода", каже Вида.

Истиче да је статистика иста као у истом периоду претходне године.

У периоду од 16. марта до 6. маја, када је на снази било ванредно стање, у саобраћајним несрећама су погинуле 33 особе.

"Можемо да кажемо да је у односу на претходну годину број погинулих преполовљен. Тада је 67 лица погинуло у истом периоду, а слична је ситуација и са бројем повређених. Најамње њих је погинуло у ноћном периоду, што је за очекивати с обзиром на забрану кретања", каже Вида.

Мотоциклисти поново на улицама 

Владимир Вида наглашава да је пребрза вожња најчешћи утицајни фактор због којег долази до саобраћајних удеса.

"У медијима се доста причало за време ванредног стања да је велики број возача који драстично крше одредбе прописа о дозвољеној брзини кретања. Могу да истакнем да смо у контакту са колегама из иностранства сазнали да је и тамо био исти проблем. Једноставно, мали број неодговорних возача је искористио прилику када је на путевима био мањи број возила", објашњава Вида. 

Каже да су мотористи после дужег времена поново на улици, да су делимично неспремни они, а делимично и остали возачи на њих, па је у периоду од укидања ванредног стања живот изгубило чак 5 возача мотора.

"И бициклисти су иначе веома рањива категорија учесника у саобраћају, поготово што су то често старије особе. Прошле године је на нашим путевима погинуло чак 65 бициклиста, што је заиста велики број. Често су се несреће догађале у вечерњим и ноћним сатима јер бициклисти нису носили рефлектујуће материји, а бицикли нису били прописно обележени", истиче Владимир Вида.

Каже да једна петина свих незгода са трагичним последицама као утицајни фактор има алкохолисаност возача.

петак, 26. април 2024.
7° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво