Мање познати предели Србије - мамац за домаће туристе

Пандемија полако попушта, државе отварају границе, али нико још не зна како ће изгледати путовања ове сезоне. Авионски, путнички саобраћај и, посебно туризам, неповратно су изгубили приходе. Пошто не знамо како ћемо у свет, коначно бисмо могли да упознамо своју земљу.

Полетели су први авиони, за улазак у Србију није потребан негативан тест на коронавирус, полако се отварају хотели. И туризам креће у борбу за опоравак.

„Неће то бити лак пут, и неће то бити у кратком року могуће реализовати, али радимо корак по корак. У складу са ситуацијом ове године смо, на првом месту почели да се обраћамо домаћим туристима, пошто су и препоруке такве да је насигурније и најбезбедније одмарати се у нашој земљи - не изискује додатне трошкове и ризике, а с тим у вези смо и почели нашу промотивну кампању Изабери своју авантуру, види Србију", рекла је, гостујући у Јутарњем програму, Марија Лабовић, директорка Туристичке организације Србије.

Кампања укључује и обилазак Србије и представљање атрактивних локација - са лица места.

„Свакако нас радује и отварање граница јер базирамо наш туризам у великој мери и на иностране туристе. Ту мислим на градове Београд, Нови Сад, Ниш, Крагујевац. Идемо корак по корак. За сада смо окренути домаћим туристима, али то не значи да смо престали да се обраћамо иностраним туристима", додала је Лабовићева.

Велика економска криза, глобално гледано, за последицу је имала пад међународних долазака од четири одсто 2009. године, док је 2003, у време епидемије САРС-а, пад туристичког промета био свега 0,4 одсто.

У свету до 30 одсто мање међународних долазака 

Светска туристичка организација процењује да ће ове године доћи до смањења укупних међународних долазака од 20 до 30 одсто у односу на 2019. годину, што би на глобалном плану условило пад прихода од 300 до 450 милијарди долара.

„Ово је убедљиво највећа криза која је погодила туристичку индустрију на светском нивоу. За време пандемије САРС-а, пад туристичког промета је био свега 0,4 одсто. Када је у питању светска економска криза, пад је био између два и три процента. А у овом тренутку, процена светске туристичке организације је да на глобалном нивоу, ће пад туристичког промета бити између 70 и 90 процената, што показује да је заиста, туристичка привреда највише погођена од свих привредних грана на светском нивоу а тако и у Србији", испричала је Лабовић.

Каже да ће тај пад бити израженији у државама где је туризам више развијен.

„Када говоримо о туризму у Србији, нису претрпели губитак само хотели. Они јесу претрпели највеће губитке - хотели, агенције, туристички водичи, локалитети, и сви у првом ланцу нуђења туристичког производа, али ту имамо и ланац добављача, ту су пољопривредна газдинства, производња хране, грађевина, саобраћај...", објаснила је Марија Лабовић.

Одличан почетак "туристичке године" 

У прва два месеца ове године, када је реч о страним туристима, примећен је велики пораст ноћења туриста из Русије (65,3 одсто), Турске (58,5 одсто), Кине (41,3 одсто) и Грчке (40,7 одсто).

„Имали смо изузетно добар почетак године у јануару и у фебруару. Ми смо имали пораст од преко 20 одсто, и када су доласци и ноћења туриста у питању. Надамо се да од краја маја и почетка јуна креће већи туристички промет, да компензујемо губитке", рекла је директорка ТОС-а.

Додаје да је ТОС у мају имала организовану дигиталну кампању на Би-Би-Сију, затим у Русији на друштвеним мрежама, као и у Кини. Само кроз кинески портал Мафенгво, који је попут Трип адвајзера, потражња за Србијом порасла је за 480 одсто. Очекује да ће, када се баријере подигну, међу првим земљама које ће туристи одабрати, бити Србија.

Наводи и да се Србија промовише и у државама региона, које учествују са око 35 одсто у укупном туристичком промету у Србији.

Још одобрених ваучера 

Када је реч о домаћим туристима, Лабовићева верује да ће један број туриста путовати у иностранство али наглашава да је ово година када се грађани позивају да годишњи одмор проведу у Србији.

Додатни мотив за наше људе су и ваучери, а директорка ТОС-а каже да их је са додатним одобрењем, сада опредељено још 400.000. Ваучере ове врсте Влада додељује већ шесту годину заредом. У систему прихватања ваучера су 1.662 објекта у Србији.

„Прошле године, од 10 милиона ноћења, шест милиона је било реализовано од стране домаћих туриста а четири од стране иностраних", рекла је Лабовићева и додала да је актуелна промотивна кампања свеобухватна, али да је пажња сада посвећена мање познатим дестинацијама које су „неправедно биле запостављене".

„Поред редовних активности и спотова, направили смо кампању обиласка Србије. Почели смо са Доњим Подунављем, од Кладова до Сребрног језера... Предиван део Србије, вожња Дунавом, Ђердап, Рамска тврђава, Трајанова табла, културно-историјски садржаји на Дунаву", објаснила је Лабовићева и најавила да ће кампања сваке недеље у фокус стављати нови предео Србије.

број коментара 0 Пошаљи коментар