Рекламирање производа - похвали своје, не дирај туђе

Када купујемо производе важни су нам цена, квалитет али и садржај. Све то треба спаковати у кратку и ефектну рекламу. Ипак, понекад се претера, па реклама уместо да похвали сопствени производ, унесе пометњу и страх. Проверавали смо које карактеристике производа се подразумевају, а које треба нагласити?

Већ 17 година на пијаци продаје јаја, а купце, каже, привлачи и задржава искључиво квалитетом. Јаја су домаће производње, нема ништа из увоза, нема ништа ГМО. Квалитет пресудан, муштерије задовољне.

У маркетима, међутим, робу, пре свега продаје реклама. Тако је један трговински ланац, јаја покушао да пласира натписом да не садрже ГМО. У ресорном министарству објашњавају да то није дозвољено.

Декларисањем и означавањем хране и коришћењем ознаке: "без ГМО" могло би крајњег потрошача довести у заблуду да сва храна која није означена наведеном ознаком представља ГМО храну, односно храну која је добијена од ГМО, што није случај на тржишту Републике Србије и што није смисао прописа којима се уређује безбедност хране.

Ова забрана различито се тумачи.

"Можемо на неки начин да кажемо да је таква одлука или таква иницијатива од стране Министарства оправдана", рекао је Миљан Премовић, стручњак за маркетинг.

"Ја мислим да је одлука Министарства помало исхитрена, чак и погрешна", сматра Денис Перинчић из Републичке Уније потрошача.

У зависности од тога да ли се баве маркетингом или штите потрошаче.

"Можемо рећи да би исти ефекат на потрошаче имала информација да куповином једног производа произвођач гарантује да он није отрован. И сад то може да имплицира да су други производи, конкурентски отровни, односно да садрже ГМО, а да овај производ који се рекламира то не садржи", сматра Премовић.

Перинчић каже да овакво обележавање производа није забрањено, јер оно није усмерено ка нелојалној конкуренцији, него ка потпуном информисању потрошача.

"То значи да је овде у питању системски приступ и они су на тај начин гарантовали потрошачима да јаја која су производ одређених кокошака и итд, нису била у додиру са ГМО храном. Ово је једини начин да се потрошачи заштите од продора ГМО хране кроз ланац исхране", наводи Денис Перинчић.

Према прописима ЕУ постоји обавеза да се гмо производи обележе налепницом, док истицање да не садрже генетски модификоване организме. Па у Аустрији нпр. ознаку "без ГМО" чак сто одсто млека и јаја.

 

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 18. септембар 2024.
17° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи