Какви слогани привлаче гласаче

Парламентарни избори биће, према најавама, одржани 26. априла. Док се чека да буду и званично расписани, неки су већ кренули у осмишљавање назива коалиција и слогана за кампање.

Трка за идеалном реченицом или слоганом која би могла да донесе глас више је почела. Политичке странке, коалиције и групе грађана у потрази су за аутентичним, другачијим и јединственим именом, којим ће се представити на предстојећим парламентарним изборима. Неки су већ изнели предлоге попут Метле и Звона.

"Прва асоцијација код тих назива не мора да буде политичка. Она првенствено, у првом ефекту, мора да буде интересантна, да привуче пажњу на себе, а нарочито ако нема неку директну политичку поруку. Секундарно, асоцијације које се настављају које треба да пруже бирачу поруку која се шаље, она има на тај начин холистички ефекат. Могу да погоде суштину", каже Миљан Премовић, маркетиншки стручњак.

"Мени се чини да тзв. креативни називи изборних листа сада и неколико година пре су реакција на чињеницу да ви не можете да рачунате на добру реакцију бирача на ваше име и то је заправо разлог зашто се посеже за неким именима", каже Бојан Клачар, извршни директор ЦЕСИД-а.

У 30 година дугом вишестраначком систему било је различитих назива коалиција и странака – Велика рокенрол партија, Народна рачунарска странка, Запис, Божур, а пре четири године политичкој сцени придружила се и странка Сарму пробô ниси. Успех таквих идеја био је различит. 

"Ми имамо један веома добар, ефектан и занимљив назив као што је био случај с покретом Доста је било 2016. године, који је направио добар резултат и освојио шест одсто гласова. Имали смо и Ниједан од понуђених одговора који је на неки начин и обмануо грађане и дошао до посланичких мандата", рекао је Клачар.

Међутим, каже Клачар, много је већа листа различитих креативних и духовитих листа које су остале само на томе и никада нису добиле прилику да постану активни актери на политичкој сцени. 

За смешним, занимљивим и другачијим именима једнако посежу и мале и велике странке, кажу стручњаци.

"У Хрватској је то била коалиција Кукурику, која је окупљала велике и значајне странке. Они су желели да пошаљу поруку да то треба да буде ново бушење, кукурику је нови дан и што је очигледно имало успех код њихових бирача", каже Премовић.

А успех у нпр. Шведској је постигла странка Паје Патка, која никада званично није регистрована, али је њен оснивач на изборима добио више од 1.500 гласова захваљујући могућности да бирачи на листићу сами допишу своју жељену странку.

У Пољској је странка Пива 1991. освојила чак 16 места у националном парламенту. Док су у Великој Британији остале упамћене странка МП3 Партy или нпр. Странка отменог облачења.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 27. април 2024.
11° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво