Kontrabasista Goran Kostić

Razgovor sa kontrabasistom Goranom Kostićem.

Goran Kostić je profesor Filološko-umetničkog fakulteta u Kragujevcu i nekadašnji solo kontrabasista Simfonijskog orkestra u Bernu (Švajcarska), Kamernog orkestra u Ingolštatu (Nemačka) i Beogradske filharmonije. Školovao se u Minhenu, gde je još 2005, kao stipendista Minhenske filharmonije, započeo karijeru orkestarskog muzičara. Paralelno je aktivan i kao jedan od retkih solista na kontrabasu i kamerni muzičar koji redovno nastupa na vodećim evropskim muzičkim festivalima.

Jedini je srpski kontrabasista koji je nastupao kao solista uz pratnju nemačkog profesionalnog orkestra, na tri koncerta i uz sjajne kritike u medijima (Neubrandenbuger Philharmonie, 2012), kao i prvi kontrabasista koji je u okviru festivala jednog od najprestižnijih evropskih festivala, Festspiele Mecklenburg- Vorpommern, održao solistički resital (2011). Takođe mu je 2012. godine u Ludvigslustu (Nemačka) ukazana čast pozivom da kao jedini solista na kontrabasu nastupi na koncertu povodom obeležavanja 200-godišnjice smrti dvorskog kompozitora i najznačajnijeg kontrabasiste 18. veka, Johana Špergera.
Od 2014. godine redovno gostuje i u renomiranom orkestru "Muzika eterna" pod upravom Teodora Kurencisa, a deluje i kao solo kontrabasista Simfonijskog orkestra austrijske radio-televizije (ÖRF) u Beču.
Poslednjih godina, kao rezultat dugogodišnjeg promišljanja na temu varijeteta solističkih identiteta kontrabasa, Kostić intenzivno promoviše kompozicije za novi identitet ovog instrumenta, duo "Can Double Bass Sing?" sa "rouds" električnim klavirom (koji svira Natalija Mladenović), čiji repertoar se sastoji od novih, namenski pisanih dela domaćih i stranih eminentnih kompozitora.

Autor emisije: Ana Ćirica

broj komentara 0 pošalji komentar
Pozitivna trema Pozitivna trema

Autor:
Ana Ćirica

Autorska emisija usmerena je na našu muzičku scenu i bavi se prevshodno temama u vezi sa klasičnom muzikom, uz povremene iskorake u druge oblasti (džez, "world music"). Ciljevi ove emisije su informativnog i edukativnog karaktera: usmeriti pažnju ka muzičkim umetnicima koji nisu dovoljno medijski eksponirani, mladima koji tek stasavaju na tom polju, kao i muzičarima koji nisu u prvom planu na koncertnim podijumima... [ detaljnije ]