Čitaj mi!

Nova diskografija

Album „Arijadna” mecosoprana Kejt Lindzi, koji je prošle godine objavila diskografska kuća Alfa.

Na svom drugom albumu za ovu uglednu diskografsku kuću, američka pevačica koja poslednjih godina dobija sve zapaženije uloge na sceni Metropolioten opere, odabrala je kantate Alesandra Skarlatija, Georga Fridriha Hendla i Jozefa Hajdna, inspirisane mitom o napuštenoj Arijadni. Još od Monteverdija, priča o princezi koju je napustio junak Tezej na ostrvu Naksos inspirisala je brojne umetnike, a na ovom albumu se nalaze tri dela koja pokazuju kako su kompozitori pristupali ovom mitu tokom 18. veka. Skarlatijeva kantata Ebra d'amor fuggia - Pijana od ljubavi pobegla je Arijadna iz svog zavičaja napisana je 1707. godine i opisuje beg Arijadne i Tezeja i njihovu "opijenost" ljubavlju, koju junakinja evocira u svojoj šarmatnoj ariji Pur ti stringo. Iz iste godine potiče i Hendlova kantata Ah crudel, nel pianto mio - Okrutniče, iz mog plača u kojoj je opisan očaj napuštene ljubavnice, dok izdanje zaokružuje Hajdnovo delo iz 1789. naslovljeno Arijadna na Naksosu. Iako je ovu kantatu Hajdn napisao za glas i klavirsku pratnju, postoji nekoliko orkestracija, a na ovom albumu, izuzetni ansambl Arkanđelo predvođen Džonatanom Koenom, izvodi onu koju je načinio Zigismund Nojkom.

U sva tri dela, Kejt Lindzi uspeva da prilagodi svoj glas izrazu i estetici kompozicija, zadržavajući agilnost i kontrolu. Kako primećuje kritičar magazina Gramofon, u baroknim delima njen glas ima malo više vibrata nego što današnji interpretatori koriste u ovim delima, ali jasnoća i lepota njenih vokalnih linija ostaje nenarušena.