Čitaj mi!

Umetnost interpretacije – Mark Pedmor i Micuko Učida

U večerašnjoj emisiji možete čuti kako su tenor Mark Pedmor i pijanistkinja Micuko Učida izveli ciklus pesama „Zimsko putovanje” Franca Šuberta, 26. juna ove godine u Vigmor holu u Londonu.

Ovaj koncert je održan u periodu zabrane kretanja u Londonu, u praznoj sali Vigmor hola i bio je poslednji u okviru serijala od dvadeset nastupa koji su direktno prenošeni na radiju Bi-Bi-Si 3.

Pitanja otuđenja, izolacije i straha koja su nam svima nametnuta u okolnostima pandemije, mogu se pronaći i u Šubertovom ciklusu, zasnovanom na stihovima Vilhelma Milera; njegov junak nakon neostvarene ljubavi odbačen luta ledenim predelima, dok se mislima vraća u prošlost, kako bi bolje razumeo sadašnjost. Ciklus Zimsko putovanje postavlja izuzetno velike interpretativne zahteve pred izvođača, jer se deonica kreće u širokom rasponu koji obuhvata registre kako tenora tako i baritona, ostajući „na ivici” mogućnosti pevača oba glasa. Same dimenzije ciklusa, koji u integralnom izvođenju traje oko sedamdeset minuta, zahtevaju od pevača veliku koncentraciju, jer poseduje dramski intenzitet i dramaturški luk nalik scenskim vokalno-instrumentalnim delima, dok su promene ritma i raspoloženja podjednako prisutne kako u vokalnoj, tako i u klavirskoj deonici.

Prema rečima kiritike, Mark Pedmor je tokom ovog nastupa održao „masterklas” iz oblasti dinamičkog senčenja i tretmana teksta. Njegova preciznost u praćenju Šubertovih instrukcija, pažnja usmerena na svaki detalj i jasnoća glasa posebno su se istakli u pesmama „Prolećni san” i „Putokaz”, dok je angažovana pratnja Micuko Učide inspirisala kritičara dnevnog lista „Gardijan" da napiše da je „od svih velikih pijanista koji su izvodili klavirsku pratnju u ovoj muzici, ona ostala najinteresantnija”.

Urednica emisije: Ivana Neimarević