Stereorama – Belkanto sa starih ploča

Nekad i sad – Poređenje interpretacija: Scena iz trećeg čina opere „Boemi” Đakoma Pučinija (1/3)

Tema naredna tri susreta biće treći čin opere Boemi Đakoma Pučinija. To je jedan od nesumnjivo najkompaktnije koncipiranih i najinventivnijih činova u operskom repertoaru. Bez nepotrebnog razvlačenja, Pučini je genijalno sažeo introdukciju, hor, ariju, duet, tercet i kvartet i sve sklopio tako savršeno da koncizno oslikava dramsku radnju. U svega dvadesetak minuta, sažeto je sve što jedna opera treba da ima. Pošto su Boemi intimna drama, prepuna romantičnih zanosa, pretposlednji čin je duboko odmakao u razvoju fabule, a ljubavne patnje dostižu vrhunac. Mimi je bolesna, a Rodolfo pati jer misli da ga je napustila zbog drugog. Marčela iritira nepredvidiva i neukrotiva Mizeta.

U prvoj emisiji predstavićemo izvođače posleratnog vremena: od Mirele Freni i Lučana Pavarotija do onih koji su pevali pre pola veka, poput čuvenih Ličije Albaneze, Ričarda Takera, Jusija Bjerlinga, Bidu Sajao i drugih.

Autor: Goran Potkonjak

broj komentara 0 pošalji komentar