Читај ми!

Популарност биографских филмова

Предраг Петровић и Владимир Коларић

Биографски филмови нису ни нови ни непознати филмској индустрији, али је интересовање за овај конкретан жанр посебно порасло након огромног успеха који је „Боемска рапсодија" постигла 2018. године, зарадивши готово милијарду долара.

По том узору, појава биографског играног филма у чијем је средишту личност певача народне музике Томе Здравковића дочекана је у свим земљама насталим распадом СФРЈ са великом пажњом.

Зашто се филм о једном певачу народне музике претворио у колективни катализатор емоција? Одговор на ово питање треба тражити у животу певача, који је чак и за наше балканске услове био турбулентан и богат догађајима, затим у чињеници да се у филму приказује мукотрпан пут до успеха, али највише зато што је препознат живот једне епохе.

Тома Здравковић је успео да оствари југословенски социјалистички сан, неку врсту еквивалента америчком сну.

Да ли се примамљивост и популарност биографских филмова темељи у потрази за остваривањем баш тог америчког сна? У чему је тајна наше потребе да знамо све о животима и судбинама познатих?

Говоре: Предраг Петровић, професор на Филолошком факултету и Владимир Коларић, писац, теоретичар медија и културе.

Аутор: Душанка Петровић

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво