Контрабасиста Горан Костић

Разговор са контрабасистом Гораном Костићем.

Горан Костић је професор Филолошко-уметничког факултета у Крагујевцу и некадашњи соло контрабасиста Симфонијског оркестра у Берну (Швајцарска), Камерног оркестра у Инголштату (Немачка) и Београдске филхармоније. Школовао се у Минхену, где је још 2005, као стипендиста Минхенске филхармоније, започео каријеру оркестарског музичара. Паралелно је активан и као један од ретких солиста на контрабасу и камерни музичар који редовно наступа на водећим европским музичким фестивалима.

Једини је српски контрабасиста који је наступао као солиста уз пратњу немачког професионалног оркестра, на три концерта и уз сјајне критике у медијима (Neubrandenbuger Philharmonie, 2012), као и први контрабасиста који је у оквиру фестивала једног од најпрестижнијих европских фестивала, Festspiele Mecklenburg- Vorpommern, одржао солистички реситал (2011). Такође му је 2012. године у Лудвигслусту (Немачка) указана част позивом да као једини солиста на контрабасу наступи на концерту поводом обележавања 200-годишњице смрти дворског композитора и најзначајнијег контрабасисте 18. века, Јохана Шпергера.
Од 2014. године редовно гостује и у реномираном оркестру "Музика етерна" под управом Теодора Куренциса, а делује и као соло контрабасиста Симфонијског оркестра аустријске радио-телевизије (ÖRF) у Бечу.
Последњих година, као резултат дугогодишњег промишљања на тему варијетета солистичких идентитета контрабаса, Костић интензивно промовише композиције за нови идентитет овог инструмента, дуо "Can Double Bass Sing?" са "rouds" електричним клавиром (који свира Наталија Младеновић), чији репертоар се састоји од нових, наменски писаних дела домаћих и страних еминентних композитора.

Аутор емисије: Ана Ћирица

број коментара 0 Пошаљи коментар
Позитивна трема Позитивна трема

Аутор:
Ана Ћирица

Ауторска емисија усмерена је на нашу музичку сцену и бави се превсходно темама у вези са класичном музиком, уз повремене искораке у друге области (џез, "world music"). Циљеви ове емисије су информативног и едукативног карактера: усмерити пажњу ка музичким уметницима који нису довољно медијски експонирани, младима који тек стасавају на том пољу, као и музичарима који нису у првом плану на концертним подијумима... [ детаљније ]