Читај ми!

Кликабилни наслови на порталима - како и зашто баш (не) кликћемо на њих?

Клик. Ономатопејска реч кратка и брза, чије је значење највише у њеном звучању, можда најбоље описује време у којем живимо. Кликћемо на  телефону, таблету, ручном паметном сату, добром старом копјутеру, на новим ТВ апаратима... у кући, превозу, о послу и да не причамо... док смо сами или са најближима, у већем друштву, па и у биоскопу или на концерту... И то и толико кликтање додатно подстичу наслови у медијима, који су већ дуго практично сви онлајн. Зато сте можда већ одавно чули за тзв. кликабилне наслове, а и ако нисте, данас сте сигурно, случајно или намерно кликнули макар на два. Јер нешто је "шокантно", негде је "хаос", другде и "ужас", а за много шта "никада не бисте поверовали". Ово су неке од речи и синтагми по којима се препознају кликабилни наслови. Одолети им или макар знати шта се најчешће крије иза њих требало би да буде део медијске писмености свих конзумената интернета, али се чини да смо још увек далеко од тога. О овој теми разговараћемо са Бранком Чеченом, мастер тренером на програму медијске писмености „Сазнај и разазнај“ који у Србији реализује организација IREX уз подршку амбасаде САД и Зораном Станојевићем, уредником Интернет портала РТС-а.

У "Магазину на Првом" и следеће теме:

 - Институт за јавно здравље Србије "Батут" објавио је свој Здравствено-статистички годишњак - шта значе резултати да смо још ближи опасној граници демографске старости нације и колико је пандемија утицала на погоршање навика које утичу на здравље;

- у сусрет предстојећим празницима, а после "црног петка" - о снижењима и акцијама које нуде трговци, шта су стварне, а шта привидне распродаје чућемо у разговору са Младеном Алфировићем из Националне организације потрошача Србије;

- најављујемо и онлајн студентски сајам "Упознајте француске универзитете" који организују Канцеларија Цампус Франце Француског института и Амбасада Француске у Србији.

Са вама - Елизабета Арсеновић.

 

број коментара 1 Пошаљи коментар
(уторак, 30. нов 2021, 09:58) - Kalesu [нерегистровани]

Naslovi koji odbijaju čitaoce

Klikabilni (klikbajt) naslovi su preplavili našu štampu i njihove portale, što neverovatno nervira čitaoce. Naročito se ističu dve, sve masovnije, pojave (deo gore pomenutog fenomena): 1.) naslovi, koji "gromoglasno" senzacionalistički najavljuju podatak ili postavljaju neko pitanje, a u tekstu, ni tog podatka kao ni odgovora na pitanje iz naslova - nigde nema; i 2.) naslovi, koji imaju na početku, ili u sebi sadrže, reč "evo". Ove stvari mi odmah ugase volju da te članke i otvorim, a kamoli pročitam.