Читај ми!

Оперска сезона Еурорадија 2021–2022

Рихард Штраус: Капричо

Репродуковаћемо снимак једночине опере Капричо Рихарда Штрауса, забележен на представи одржаној 30. јуна ове године у Бечкој државној опери. У улози Грофице наступила је Марија Бенгтсон, а њени удварачи Оливје и Фламан били су Данијел Беле и Андре Шуен. Хором и оркестром ове куће дириговао је Филип Жордан.

Концепција Каприча, Штраусове петнаестe и последње опере, проистекла је из истраживања Штефанa Цвајга у Британском музеју, који је 1934. године наишао на кратку комедију Ђованија Батисте Кастија, ривала Моцартовог либретисте Да Понтеа. Либрето Прво музика, па речи, како гласи поднаслов овог дела први пут је искористио Салијери и премијерно представио у Шенбруну. Салијери се, као и Касти, фокусирао на стварање тензије између речи и музике, кроз ликове композитора, односно песника. Ова идеја, а не сама радња, заинтригирала је Цвајгову машту и то се допало и самом Штраусу, те је Цвајг ангажовао Јозефа Грегора да напише либрето, који су потом дорадили Клеменс Краус и Штраус.

Оно што је у суштини Рихард Штраус желео, било је да створи теоретску комедију или позоришну дискусију; искривљену, самоилуструјућу дебату о самој природи опере. Тако су Клеменс и Штраус осмислили конверзацијски комад, називајући га Капричо, како би нагласили важност дебате, духовитих досетки и снаге аргумената.

Ауторка Јелена Дамјановић

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи