Мајстори барока

Представљамо кантате Тома-Луја Буржоаа, француског композитора и певача који је деловао у Француској, Белгији и Холандији у првој половини XVIII века.

Живот овог музичара био је испуњен путовањима и честим променама службе, што сведочи о радозналом аутору који је у својој каријери спајао умеће певача – био је цењени контратенор који је певао више пута у Париској опери, и композитора који се пре свега истицао као стваралац кантата и дивертисмана за богате мецене. Једно време налазио се на позицији музичког надзорника принца Кондеа, а такође је деловао и као оперски импресарио у Бриселу и Хагу. Тома-Луј Буржоа умро je 1751. године у Паризу у релативној оскудици и забораву.

Овај аутор је свој највећи допринос дао на пољу француске кантате позног барока. У том тренутку неки од аутора, попут Андреа Кампре су овај жанр третирали као минијатурне опере, неки, попут Клерамбоа, су кантате користили као алегоријску и декоративну форму, док су неки попут Морена у овом облику тражили простор за истраживање експресивности музике. Буржоа је све ове карактеристике ујединио у својим делима, а италијански утицај је очигледан у коришћењу троделних да капо арија са кратким, средишњим Бе делом. Сматра се да је овај аутор укупно написао око четрдесет кантата од којих је деветнаест сачувано, а истаживачи се слажу да оне сведоче о талентованом мелодичару, добре имагинације који је у стању да пружи спектар разноликих осећања – од нежних пасторалних сцена до енергичних арија и продубљених ламената.

Уредница Ксенија Стевановић