Светске музичке позорнице

Дела Волфганга Амадеуса Моцарта (Клавирска соната у Це дуру, број 7, Кехлова ознака 309/284б и Клавирски концерт у А дуру, број 12, Кехлова ознака 414, у аранжману за клавир и гудачки квинтет) и Лудвига ван Бетовена (Клавирски трио у це молу, број 3, опус 1/3). Изводи Кристијан Безајдинхаут, фортепиано, уз пратњу гудача Шкотског камерног оркестра. Снимак је са концерта одржаног 23. фебруара ове године у Квинс холу у Единбургу.

Кристијан Безајдинхаут је један од најзначајнијих светских експерата за ране клавијатурне инструменте, који једнако добро музицира на чембалу, фортепиану, али и на савременим клавирима. Како истичу критичари, током својих извођења Безајдинхаут кроз бриљантну технику и познавање историјских инструмената и дела која на њима изводи, „удише живот у старе инструменте” и „оживљава дух ранијих епоха музичког стваралаштва”.

Рођен 1979. године у Јужној Африци, студије је започео у Аустралији, а окончао их је у Истмен школи за музику при Универзитету у Рочестеру. Специјализацију чембала похађао је код Артура Хаса, а фортепиана код Малколма Билсона. Пажњу међународне јавности привукао је као двадесетједногодишњак освојивши престижну прву награду жирија, као и прву награду публике на Такмичењу у Брижу у категорији „пијанофорте”.

Из богате биографије овог уметника издвајамо да је у концертној сезони 2017/2018. постао музички директор Фрајбуршког барокног оркестра, као и почасни гостујући уметник ансамбла Инглиш Консерт. Интересантно је истаћи да Безајдинхаут радо наступа као солиста и диригент са водећим камерним ансамблима који често музицирају и на оригиналним историјским инструментима попут Барокног оркестра Тафелмузик, ансамбла Камерата Салцбург и Камерног оркестра из Цириха.

Уредница Ирина Максимовић Шашић