Бетовенова колекција Еурорадија

Репродуковаћемо архивске снимке интерпретација клавирских соната Лудвига ван Бетовена, које смо добили посредством евровизијске размене у оквиру циклуса којим се прославља 250 година од рођења овог бечког класичара.

На почетку емисије чућете како немачка пијанисткиња Фрида Кваст-Ходап интерпретира Бетовенову сонату број 29 у Бе дуру опус 106, са снимка оствареног 1948. године у Берлину. О животу ове пијанисткиње нема довољно сачуваних података. Рођена 1880. године, Кваст-Ходап се школовала код Феруча Бузонија и Макса Регера, који јој је посветио свој Клавирски концерт опус 114 у еф молу, а оба аутора су јој поверавала премијерне интерпретације својих дела. Била је веома цењена током живота, првенствено због изванредне пијанистичке технике коју је поседовала и изузетно експресивних интерпретација.

Бетовенову сонату број 26 у Ес дуру опус 81а под називом Les adieux слушаћете у интерпретацији британског пијанисте Клифорда Керзона. Снимак је начињен 1950. године у Берлину. Овај уметник похађао је Краљевску академију у Лондону, а усавршавао се код Артура Шнабела у Берлину, као и код Ванде Ландовске и Нађе Буланже у Паризу. Премда је на почетку својој каријере био окренут романтичарском репретоару и делима савременика, у каснијем периодупрвенствено се концентрисао на интепретације дела Моцарта, Бетовена, Шуберта и Брамса. Иако је био ексклузивни уметник издавачке куће Дека, Керзон је имао изузетно негативан став према снимању, те је ретко правио дискографске записе и није дозвољавао да се објављују извођења којима није био задовољан. Но, нека су ипак издата после његове смрти.

На крају емисије следи Соната број 32 у це молу опус 111 у интерпретацији италијанског пијанисте Артура Бенедетија Микеланђелија, са снимка оствареног 1970. године у Бону. Микеланђели се сматра једним од највећих пијаниста 20. века, иако је био интровертна личност и није уживао у јавним наступима. Музички критичари у његовим интерпретацијама истицали су пре свега савршену технику, прецизност, контрапунктски рад и потпуну контролу над тонском бојом.

Ауторка емисије Јелена Дамјановић

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво