Звук испод – Париз: Специјал о Беранжер Максимен

Пред вама је десето издање емисије Звук испод коју на таласима Трећег програма Радио Београда једном месечно припрема и води Марија Балубџић. У фокусу ове серије су упечатљиве појаве које ауторка сусреће на путовањима у центре експерименталних сцена електронске музике различитих градова Европе.

Уместо за ову емисију карактеристичног пресека сцене једног града у виду представљања неколико различитих аутора, вечерас ћемо дубље упознати остварења једне електроничарке и приближити се париској експерименталној пракси. Чућете, дакле, специјал о блиставо талентованој композиторки Беранжер Максимен, чија шумовита музикалност и просторна досетљивост смело резонирају у сред све комплексности експерименталне музичке сцене Париза. Харизматично вођење звучне нарације, као и инвентивно генерисање текстура, мотива и гестова уткани су у остварења ове акузматичарке тако да остављају посве свеж утисак. 

Одрастајући на острву Реунион, Максимен се са петнаест година преселила у Француску; касније је код Денија Дифура, члана GRM-а (Groupe de recherches musicales) и ђака Пјера Шефера, студирала електроакустичку, односно акузматичку композицију. Како сама наводи, инспирисана је ауторима попут Франсоа Бела, Лика Ферарија и Елиан Радиг. Уз академско наслеђе, кључ у ком Максимен постепено отвара свој стваралачки пут има упориште и у страственом интересовању за поп културу, филмове и музику. На њен рад утичу различити доприноси музичком експерименту који потичу из супкултурних музичких жанрова као што су пост-панк, даб, електроника и глич, те компоновању и живим наступима приступа непосредно, хипнотички и сензуално.

Ауторка Марија Балубџић
Уредница Ксенија Стевановић