Читај ми!

Prirodni dar za matematiku ima svako dete, problem je do predavača

Matematika nije bauk. To tvrdi profesor Vladimir Stojanović koji je sastavio stotine hiljada zadataka za najmlađe. Kako nastaju matematičke mozgalice i zašto ova nauka deci teško pada?

Šezdeset godina se bavi matematikom, a za to vreme profesor Vladimir Stojanović napisao je čak 108 udžbenika koji su zadavali brige generacijama đaka.

„Počeo sam da pišem još kao mlad profesor matematike u Ekonomskoj školi u Loznici. A motiv je bio, deca nisu imala odakle da uče jer nije bilo udžbenika. Program je predviđao šta da se radi ali knjiga nije bilo“, kaže Stojanović, osnivač juniorske Balkanske olimpijade.

I tako je još 1967. godine nastao njegov prvi udžbenik iz geometrije. Nizale su se knjige, a njemu inspiracije ne nedostaje.

„Ja sam inače u krugu matematičara poznat kao čovek koji istresa ovako zadatke. Kažite samo koji zadatak vam treba i ja vam odmah napravim. Recite samo koju težinu hoćete, hoćete li elementarni ili na nivou balkanijade, imam taj dar da sastavljam zadatke i probleme i vrlo često se time i igram sa kolegama“, naveo je Stojanović.

Pišući zadatke igra se skoro svakog dana i to po nekoliko sati. Objašnjava nam da nema poseban recept za matematičke dileme.

„Kad je trebalo da učim, ja sam učio, učio sam jako dobro, bio sam izuzetan student, a imam prirodan dar i fantastičnu memoriju što jednom pročitam to zapamtim i svo to znanje matematike ja imam u glavi. Ja kad pišem knjigu ja imam samo olovku i papir, čist papir, pišem iz glave“, ističe matematičar.

Kaže da piše primenjenu matematiku koja deci može koristiti, a da je pisanje zadataka najspecifičnije u oblasti geometrije.

„Ja dam zadatak koji ne liči na matematiku, nego na običan tekst a onda kada ga pročitate vi vidite da tu ima nešto da se računa. Da, tu ima matematike, a vi tražite način da to rešite. Deca ne samo da shvate da uče neke veštine nego da shvate da uče za život“, objašnjava Stojanović.

Nije u deci problem 

Iako mnogim mališanima matematika otežava život, profesor tvrdi da ona nije bauk već da se često samo loše predaje.

„Ja ću vam citirati Miroslava Antića: Svako dete ima krila samo treba da se seti gde mu rastu sakrivena i odmah će da poleti. I to je istina, to se odnosi i na matematiku. Prirodni dar za matematiku ima svako, pitanje je samo ko ga vodi. Ne može dete samo da upija, mora neko da ga upućuje“, kaže Stojanović.

Iako je zakoračio u devetu deceniju, ne miruje. Sa osmoro unučića nema mnogo slobodnog vremena, a kada ga matematika malo ostavi na miru posvećen je ribolovac i uzgajivač cveća. Uz to, profesor iz čijih knjiga uče generacije dece na Balkanu, vrstan je i slikar.

субота, 04. мај 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво