Читај ми!

Čeka se kupac luksuznog staklenog voza koji će koštati 350 miliona dolara

Francuski dizajner Tijeri Gogen svojim poslednjim konceptom, luksuznim vozom napravljenim po meri jednog srećnog i vrlo bogatog vlasnika, planira da iskustvo putovanja železnicom podigne na potpuno novi nivo.

Do pre nekoliko godina činilo se da će putovanje vozom na velike udaljenosti postati prošlost, ali otada se mnogo toga promenilo. Klasični stil putovanja oživljava jer putnici traže ekološki prihvatljivije načine da vide svet.

Trenutno su u pripremi razni novi vozovi i rute, uključujući i italijanski Dolče vita voz koji bi trebalo da saobraća na deset ruta kroz najpoznatije regije, kao i predstojeća „prenoćišta na šinama“ – ponoćni vozovi – koji će povezivati Pariz sa 12 različitih evropskih destinacija.

Međutim, francuski dizajner Tijeri Gogen svojim poslednjim konceptom, privatnim luksuznim vozom napravljenim po meri jednog srećnog i vrlo bogatog vlasnika, planira da iskustvo  putovanja železnicompodigne na potpuno novi nivo.

Gogen, koji je na bezbrojnim projektima radio zajedno sa poznatim dizajnerom Filipeom Starkom, poznat je po impresivnom dizajnu jahti, pre svega poznate 80 metara duge jahte Venus koju je uradio za Stiva Džobsa. Ovoga puta, Gogen je odlučio da dizajnira privatni voz.

Najavljen kao luksuzna „palata na šinama“, ovaj 400 metara dug voz sa 14 vagona biće izrađen od stakla koje će zahvaljujući naprednoj tehnologiji moći da bude neprozirano ili potpuno transparentno.

„Ovaj voz je predviđen za jednog jedinstvenog vlasnika“, kaže Gogen za Si-En-En Travel. „Vlasnik koga zamišljam je neko ko je svestan jedinstvenosti ovog voza i razume da se ovde ne radi samo o prevozu. Radi se o putovanju, a ne o tome koliko brzo se stiže iz tačke A do tačke B“, naglašava poznati dizajner.

Gogen uviđa da je brzina postala najvažnija kod putovanja, ali njegov G voz vidi kao način prevoza u kome će putnici podjednako, ako ne i više, uživati u putovanju, nego na izabranom odredištu.

„Putovanje nije važno zbog brzine“, dodaje Gogen. „Radi se o načinu na koje provodimo vreme, jer je vreme jedino bogatstvo koje imamo“.

Putnici neće biti u mogućnosti da pritiskom na dugme promene samo spoljašnjost voza, već će moći da promene „unutrašnji ambijent u bilo kom delu voza“.

„Voz je pozornica“, objašnjava Gogen. „Možete da promenite svetlo, godišnje doba ili tempo kako biste promenili svoj odnos prema vremenu“.

Iako nekome može delovati neobično to što je ovaj umetnik poznat po dizajnu jahti, odabrao voz kao sledeći projekat, Gogen otkriva da je na ovu ideju došao još kao dete, jer su ga vozovi uvek fascinirali. Ipak, dok je dizajnirao G voz, priznaje da je na umu imao jednu osobu – Loren Pauel Džobs, udovicu Stiva Džobsa.

„Kad mi je ideja pala na pamet, prvo sam pomislio na nju kao potencijalnu buduću vlasnicu ovog voza“, priznaje.

Ali još uvek se nije pojavio kupac i svestan je da će možda morati da pronađe nekoga „dovoljno luckastog“ kao što je i on da bi kupio ovakav voz. G voz bi trebalo da košta oko 350 miliona dolara, a za njegovu izgradnju će biti potrebno najmanje dve i po godine.

„Možda će osoba koja kupi voz započeti novo poglavlje svog života“, navodi dizajner.

Predviđen je prostor za smeštoaj oko 18 gostiju, a G voz će moći da razvije brzinu od 160 kilometara na sat i biće prilagođen za vožnju šinskom mrežom širom Amerike i Evrope.

Gogen je u ovaj projekat uključio i različite eksperte, uključujući švajcarskog proizvođača vozova "Stadler", proizvođače stakla iz Saint-Gobaina, britansku inženjersku firmu "Ecklersley O'Callaghan" i kompaniju zaduženu za bezbednost "Marine Guard", kako bi osigurao da je njegov dizajn „izvodljiv“.

Pored toga, predivđeno je i da se G voz može podeliti na dva dela ukoliko putnici odluče da krenu u različitim pravcima.

Putnici ulaze kroz salon za dobrodošlicu na sredini kompozicije, koji vodi do glavnog stambenog prostora koji uključuje vlasnikov apartman i prostor za zabavu, kao i prostor za posebne goste, sobu za druženje i Veliki salon koji je posebno dizajniran za prijeme.

Gosti će takođe imati pristup „tajnoj“ bašti, a krila voza će moći da se rasklope tako da se dobije terasa na otvorenom na kojoj se mogu održavati zabave, ili čak i koncerti.

Ovo obnovljeno interesovanje za putovanje vozom usko je povezano sa sve većom pažnjom koja se poklanja zaptiti životne sredine, jer putnici postaju sve svesniji štete koju nanosimo svojoj okolini.

„Vozovi nisu postali prošlost. Održivost je jedan od glavnih razloga, a ne postoji ništa održivije od vozova. Avioni su daleko iza, a sva druga prevozna sredstva troše više energije“, naglašava Tijeri Gogen i predviđa da će vozovi biti još popularniji u godinama koje dolaze.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 20. април 2024.
16° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво