Voja Brajović: Intervju je kao prevara, bojim se šta bi danas Paja rekao

Glumac Voja Brajović dobio je nagradu za životno delo „Pavle Vuisić". Dobitnik je i nagrade ovogodišnjeg filmskog festivala u Trebinju. Svodeći utiske o karijeri i glumi „nekad i sad“, Brajović ukazuje na to kako je kultura najjače oružje, i da ono što hrani ljudski duh – treba da bude prioritet.

O tome šta bi legendarni Pavle Vuisić o nagradi koja nosi njegovo ime danas rekao, Brajović ima više nego slikovit odgovor. 

„Pa to me najviše i brine. Prvo, on nikada ne bi voleo da se nagrada zove njegovim imenom ili bilo šta. Čak i kada je intervju u pitanju, to je njegova supruga Mirjana zabeležila, i njegovu poeziju i misli. On govori o tome da ne daje intervjue zato što ne voli da laže", rekao je Brajović i dodao da se na intervju može gledati kao na neku vrstu prevare.

„On je bio izuzetno obrazovan čovek, izuzetan i svoj. Ja takve ljude smatram vrhunskim intelektualcima. Bio je tako autoritarna ličnost. Na setu, kada se snima, ako je on bio nešto nervozan i što se kaže namćor, mi svi zaziremo da još više ne utičemo na njegovo neraspoloženje", ispričao je glumac uz opasku da, kada je Vuisić bio raspoložen, to ne može opisati.

Tada su svi, kako navodi, svi isijavali radošću zbog njegove pozitivne energije.

„Zbog toga što je neka vrsta hiperprodukcije nekakvih beznačajnih tema, zato što je celokupna javnost zasuta, zatrovana šundom, kojekakvim rijalitijima, mislio sam da to i ne pomenem, pravo da vam kažem, to sve utiče na to da naša umetnost, nema tu snagu koja, pre svega, razlog da postoji, svaka tema koju mi igramo".

"Pa da se onda kaže kako je recimo Milan Srdoč napravio fantastičnu epizodu, ili Stole Aranđelović, da ne govorim o Bati Živojinoviću..." , rekao je Brajović upoređujući nekadašnje vreme kada je sarađivao sa Vuisićem i sadašnje stanje na tom polju, dodavši da veruje da će biti bolje.

Kada je reč o aktuelnim angažmanima, Brajović kaže da bira uloge, ali i da one biraju njega jer, kako napominje, „nas je u ovim godinama sve manje".

„Ako pokušam da na nešto ukažem što recimo reditelj propušta, a on propušta iz razloga što je i on dobio taj posao ne bi li nekako preživeo, i održao se, onda dolazi do nečega što nije nekakva kreativna situacija nego konfliktna situacija. To pokušavam da izbegavam", iskren je Brajović.

Kaže da je, naročito kada je pozorište u pitanju - težak za rad, jer bi voleo da, dodaje, sve što radi bude najbolje na svetu.

Strah u raznim oblicima 

Govoreći o kulturi u doba epidemije koronavirusa, Brajović je izjavio da je država ta koja treba da shvati da je kultura najvažnija stvar i najjače oružje te države.

„Ako su samostalni umetnici ugroženi tako što ne mogu da rade, što ne mogu da održavaju svoj dar i svoju kondiciju, pogotovo kada su to muzičko-scenski umetnici, baletani, operski pevači, muzičari, glumci, reditelji pozorišta, onda država mora da im obezbedi prvo da prežive", smatra glumac.

„Slikar može da slika, pisac može da piše, naravno, slikaru treba galerija a književniku izdavač, ali ova živa, da tako kažem, umetnost je jako ugrožena, i njoj treba posvetiti pažnju. Ja sad kad bih imao nekakav recept, ja bih vam rekao, ali, da treba brinuti o tome - i te kako treba", kaže Brajović.

Koordinacioni odbor Udruženja dramskih umetnika Srbije je uspeo da se izbori da se prepozna potreba za uplatom tri minimalna lična dohotka za tri meseca, a sa takvim naporima, najavljuje Brajović, će i nastaviti.

Mišljenja je da u aktuelnoj situaciji, prioritet ne treba da budu fudbalski stadioni, ni kockarnice i kafići, već ono što neguje duh građana.

„Mislim da je strah nažalost dominantan u našem društvu i bez ove pandemije. I to strah od gubljenja posla, od korumpiranih ljudi, od nečega što ugrožava demokratsku svest", dodao je iskreno Brajović.

broj komentara 0 pošalji komentar