Knjiga koja ne može da čeka

Hiperprodukcija knjiga u savremenom svetu navela je izdavače da osmišljavaju kreativne načine za promovisanje novih izdanja. Nesvakidašnje veličine knjige (od onih viših od tri metra pa do mikro knjiga koje se ne mogu čitati golim okom), neobične forme, atraktivne korice, prezentacije, novi načini interakcije sa piscem i njegovim delom - samo su deo ove priče.

Jedan od najzanimljivijih načina promocije mladih autora osmislila je argentinska izdavačka kuća „Kadensija Eterna" pre četiri godine. Svesni da je knjiga veoma strpljiva stvar koja čeka nedeljama, mesecima, pa i godinama da bude pročitana, izdavači su osmislili potpuno nov i neobičan koncept: knjiga se samouništava ako se ne pročita za dva meseca.

Knjige se prodaju u plastičnoj ambalaži, a kada se raspakuju, tinta počinje postepeno da bledi pod uticajem vazduha i svetlosti. Ukoliko se ne pročita za šezdeset dana, od nje ostaju samo korice i prazne stranice. Tvorci ovog koncepta nisu želeli da knjiga ostane na polici „čekajući" čitaoca, već da je on što brže pročita. Kada je reč o delima mladih književnih stvaralaca, istakli su da ukoliko „ljudi ne čitaju njihove prve knjige, oni nikada neće izdati drugu."

Koncept „samouništavajuće knjige" izazvao je veliko interesovanje i osvojio tri zlatne medalje i „Bronzanog lava" na kanskom Festivalu kreativnosti 2012. godine. Projekat je bio toliko uspešan da je prvo izdanje ovih knjiga prodato za jedan dan.

Sličan princip primenjuje se i na internetu, gde su pojedine knjige dostupne samo određen, obično kratak vremenski period. Međutim, svojevrsna poruka autora „Knjige koja ne može da čeka" nosi i upozorenje o ugroženosti štampane knjige u odnosu na onu u elektronskom obliku.

broj komentara 12 pošalji komentar
(subota, 09. apr 2016, 11:39) - anonymous [neregistrovani]

@za Mimi i ostale

Budite ubedjeni da nisu ovo osmislili trgovci, vec kreativci (za trgovce)

(petak, 08. apr 2016, 20:12) - anonymous [neregistrovani]

за Мими и остале

Од када су трговци - креативци?
Па шта ако је продато цело издање? Шта све није било бестселер, и нобеловци, и велики писци, и
књиге које се забораве чим се прочитају (или поједу)!

(petak, 08. apr 2016, 13:09) - anonymous [neregistrovani]

za Mi nismo razumeli?????

Kritizeri kritikuju, kreativci stvaraju...Uvek bilo, uvek bice.

(petak, 08. apr 2016, 13:05) - anonymous [neregistrovani]

@Mi nismo razumeli?

Meni je ovo super zanimljivo!

(petak, 08. apr 2016, 10:55) - anonymous [neregistrovani]

Leonidas

Ja prepoznajem samo aroganciju u ovom komentaru...

(petak, 08. apr 2016, 10:52) - anonymous [neregistrovani]

Mimi

Mislim, prodato celo izdanje u jednom danu! O kakvom ocajanju govorite?

(utorak, 05. apr 2016, 15:10) - anonymous [neregistrovani]

Mi nismo razumeli?????

Nije u pitanju ugroženost knjige, to je svakome jasno, već akrobatika marketinga, "prodavanje magle" i očajanje izdavača. Besmislane kampanja, čovek ili jeste čitalac, ili nije. Nadam se da prepoznajete ironiju u prethodnim komentarima!

(utorak, 05. apr 2016, 13:25) - anonymous [neregistrovani]

Ma, neee

...niste razumeli celu ideju...Koliko sam shvatio, ovim se porucuje koliko je danas knjiga ugrozena.

(utorak, 05. apr 2016, 01:20) - anonymous [neregistrovani]

Ha-ha-ha!!!

Ovo je fantastična ideja! Odmah se javite argentinskom izdavaču. Ali, prethodno je zaštitite....

(ponedeljak, 04. apr 2016, 23:24) - anonymous [neregistrovani]

?! Kad smo već kod ideja ¡¿

Zar nije bolje napraviti jestive knjige onda. Kako koju stranu pročitaš a ti mljac stranicu. Ako se ne pročita do isteka roka važnosti poslastice mora da se baci.
Svašta će zaludan svet da smisli pa što da mu ne pomognemo.

div id="adoceanrsvdcfhklggd">