Matematička darovitost učenika - jedan ali vredan

Kada govorimo o matematičkoj darovitosti postavlja se pitanje identifikacije izrazito darovitih učenika kao i pronalaženje prikladnih programa za rad sa ovom decom.

Termini kao "matematički daroviti" ili "visoko sposobni za matematiku", obično se koriste za učenike čije su matematičke sposobnosti iznad proseka, a to je između 2% ili 3% dece od ukupne populacije. Mnogi ljudi, upravo naglasak stavljaju na veštine računanja ili sposobnost ponavljanja naučenih matematičkih postupaka. U tom slučaju prava matematička darovitost se ne opaža, a pažnja se posvećuje manje važnim činjenicama.

Daroviti učenik za matematiku je onaj učenik koji poseduje izuzetne natprosečne sposobnosti i interesovanje za nju. Pod matematičkom darovitošću se obično podrazumeva visoka sposobnost matematičkog mišljenja i razumevanja matematičkih ideja, a ne samo visoka sposobnost izvođenja aritmetičkih operacija ili postizanje odličnog uspeha u školskoj matematici.

Visoko darovita deca počinju u predškolskom dobu znatno ranije da čitaju od ostale dece, da postavljaju pitanja i pokazuju radoznalost, zatim imaju jako dobro pamćenje i lako vrše uopštavanje novih situacija. Kod ove dece se stalno budi želja za znanjem i njihova rešenja su okarakterisana kao veoma kreativna i originalna.

Najveći broj matematičkih programa upravo je posvećen razvoju veština računanja, tako da testovi i ocene koje se daju u okviru takvih programa pokazuju da učenici koji nisu daroviti ali imaju razvijenu veštinu računanja postižu iste rezultate na testovima kao i istinski daroviti učenici. Naravno, ovo vodi ka tome da se ovi učenici identifikuju kao daroviti, a to je pogrešno, i važno je izbeći ovakvu grešku.

Podjednako je važno i otkriti one učenike koji su zaista daroviti. Mnogi matematički daroviti učenici ne pokazuju interesovanje niti entuzijazam za školsku matematiku i ovi učenici obično vide program kao nezanimljiv i njima neprikladan.

Treba istaći da se matematička darovitost ogleda kroz lakoću izrade matematičkih zadataka, sposobnost za samostalno učenje, odličan uspeh u matematici, ali i u drugim predmetima , u postavljanju originalnih pitanja ili zadataka i davanju posebno interesantnih rešenja.

Karakteristike koje mogu pomoći u prepoznavanju darovitih učenika:
-Odlučno razumevanje i radoznalost o numeričkim informacijama,
-visoka sposobnost matematičkog mišljenja i uočavanja matematičkih pravila i veza,
-izuzetna sposobnost da se misli i radi sa matematičkim problemima na kreativan način, a ne na stereotipni način,
-izuzetna sposobnost transfera naučenog na nove, nepoznate matematičke situacije.

broj komentara 2 pošalji komentar
(četvrtak, 31. mar 2016, 13:38) - Matematicar [neregistrovani]

Odlicno poredjenje

Veoma dobar clanak o razlici matematickih talenata i vrednih ucenika. S obzirom na vaznost matematike u ostalim naukama i celokupnom zivotu, veoma su vazne obe navedene kategorije.
Talentovane matematicare treba otkrivati u osnovnoj skoli, kroz takmicenja i druge metode, i onda usmeravati ka izvanrednoj ustanovi, Matematickoj gimnaziji u Beogradu. Njihov put i napredak je time zacrtan, i kao sto vidimo izvanredni svetski rezultati ne izostaju.
Druga grupa, vrednih djaka dobrih matematicara, je takodje veoma vazna, jer je mnogo veca. Oni ce nastaviti skolovanje u raznim oblastima, i vecina njih, i drustvo u celini, ce imati vrlo velike koristi od prethodno stecenog znanja matematike.

(četvrtak, 31. mar 2016, 13:11) - anonymous [neregistrovani]

Au

"Када говоримо о математичкој даровитости поставља се питање идентификације изразито даровитих ученика као и проналажење прикладних програма за рад са овом децом." I na kraju priprema za slanje tj. napustanje Srbije "radi skolovanja u inostranstvo"

div id="adoceanrsvdcfhklggd">