Читај ми!

Domaća IT kompanija koja kreira digitalne proizvode za kompanije sa liste "Fortune 500"

Pre dvanaest godina, osnivač novosadske IT kompanije "PopArt", Dejan Popović, imao je viziju koju danas živi. Od startapa, stigli su na Cluch-ovu listu hiljadu najuspešnijih kompanija na svetu.

Srpska Atina je Silicijumska dolina. Prestonica kulture i pismenosti srpskog naroda u 19. veku još je tada obećavala. Dva veka kasnije Novi Sad postao je centar najnaprednije industrije u kom radi veliki broj IT stručnjaka. Oni pomažu korporacijama širom sveta da unaprede svoj biznis, a čini se da još mnogo toga mogu da urade i za domaće firme.

Ali ovo nije priča o Novom Sadu, koliko god ga Vojvođani voleli. Ovo je priča koja dokazuje da je moguće otpočeti biznis u Srbiji, a osvojiti najviše internacionalne vrhove. I, na kraju krajeva, ova priča je poruka svim mladim ljudima da nije tačno da se znanje i trud ne isplate, ma koliko vas ubeđivali u suprotno.

Pre 12 godina, osnivač novosadske IT kompanije "PopArt" Dejan Popović imao je viziju koju danas živi. Od startapa, stigli su na Cluch-ovu listu hiljadu najuspešnijih kompanija na svetu.

Firma koju su činili jedan čovek i jedan računar, dostigla je to da njihove usluge traže svetske korporacije. Od dvoje zaposlenih te 2010. godine, sada imaju kancelarije u Novom Sadu, Beogradu, Čikagu, Berlinu i Geteburgu. Ili ukratko, skromni počeci pretvorili su se u jednu od najuspešnijh domaćih IT firmi, digitalnih agencija sa kompletnom uslugom, u kojoj rade stručnjaci za informacione tehnologije, programeri, dizajneri, digitalni marketari, IT menadžeri.

Svi ti mladi, pametni, talentovani i kreativni ljudi pre svega veruju u to što rade i u njihovu viziju. Oni jako dobro znaju da je u savremenom digitalnom dobu izrada veb-sajta nešto bez čega se ne može. Bilo da prodajete softver, imate kozmetički salon ili ste najveći proizvođač nameštaja, morate biti svesni da će vaš potencijalni kupac prvo na Guglu uneti kriterijeum za pretragu, bio to proizvod ili usluga koja mu je potrebna, istražiti konkurenciju i tek onda doneti odluku kome će ostaviti novac.

Ali veb-sajt nije tu samo da prikaže fotografije i opiše čime se bavite. Veb prezentacija je prvi susret potencijalnog kupca sa vašim biznisom i tih prvih nekoliko sekundi određuju da li ste ga osvojili ili ne. Previše važno da bi se uzimalo zdravo za gotovo, zar ne? Da je zaista tako, dokazuju i brojna istraživanja o uticaju veb-sajta na uspeh biznisa. Naime, za jedan dolar koji potrošite na performanse sajta i poboljšanje korisničkog iskutva, vrati vam se 100 dolara kroz konverzije. Zato su se veb dizajneri "PopArt"-a specijalizovali za kreiranje unikatnih, dinamičnih rešenja koja će vam omogućiti da se istakne od konkurencije.

Kada se napravi veb-sajt, na scenu stupa SEO optimizacija. Jer to što imate funkcionalanu i autentičnu veb prezentaciju, a nije ga videla vaša ciljna grupa, nema nikakvog smisla. Višestruko nagrađivana kompanija PopArt zna kako da „progura“ vaš sajt na prvu stranicu Gugla. Ovo je jako važno jer globalne studije pokazuju da 75 odsto ljudi nikada ne istražuje dalje od prve stranice na pretraživaču. To znači da ako nemate kvalitetnog SEO stručnjaka, više od polovine potencijalnih kupaca nikada neće ni stići do vas.

Ali sve ovo i dalje nije dovoljno da bi neko postao vaš kupac. Neće se niko jednog dana samo probuditi i odlučiti da ode na vaš sajt i nešto kupi. Zar ne? Dovesti ljude do kupovine je složen proces koji zahteva digitalni marketing. To nisu slike na Instagramu i Fejsbuku. Digitalni marketing zasniva se na podacima, merenjima i velikoj kreativnosti. Ako imate stručnjake koji znaju da kreiraju prodajni levak u digitalnom marketingu, vi možete privući više kupaca od konkurencije iako vam je npr. proizvod manje kvalitetan.
Vaše reklame treba da budu tamo gde je vaša publika. Svaka osoba na ovom svetu od 365 dana u godini, 100 provede na internetu - rezultat je istraživanja kompanije specijalizovane za društvene mreže Hootsuite. I zbog toga ne iznenađuje podatak da je prošle godine 63 odsto biznisa na svetu povećalo budžete za digitalni marketing (WordStream).

Ako znaš kuda ideš, svaki put vodi do cilja

Sada vam je jasno kako su sve ove nove, digitalne stvari povezane. I koliko je važno da na jednom mestu možete da dobijete celokupnu uslugu koja će vas pozicionirati na domaćem terenu, ali i globalno. Baš kao što je to slučaj sa razvojnim putem kompanije PopArt koji može da vam posluži kao inspiracija.

Počeli su skromno 2010. godine, u okolnostima koje nisu obećavale ono što su postigli poslednjih godina. Kako to obično biva sa domaćim tehnološkim kompanijama, PopArt je nastao iz vizije pametnih ljudi, osnivača Dejana Popovića, diplomca Fakulteta tehničkih nauka i nekolicine njegovih prijatelja. Uz dial up internet, CRT monitor, u jednoj sobi u okviru porodičnog stana.

Kada je put zaista „od nule“, onda je legitimno pitanje šta je to što vas gura da istrajete, budete strpljivi i sačekate da oluja prođe. Jer, ruku na srce, svi bismo da ubiramo plodove, a često je samo manjina spremna na njihovu gorčinu. Dejan Popović kaže da je „vetar u leđa“ u njegovom slučaju bila strast prema poslu koja i danas traje.

„Kod mene je zamisao bila toliko glasna, da se ništa drugo nije moglo čuti od nje. Bio je to osećaj, uzbuđenje, situacija kada znate da treba hitno odreagovati i taj fokus traje od prvog dana i ne prestaje. Znate da je to to i da će se vizija obistiniti, te da ne postoji ništa što može to da spreči. To ne bi smelo biti usiljeno ili nešto što se ne radi bez da postoji vera u uspeh. Ukoliko imate zamisao koju želite da realizujete i ona vas potpuno obuzme, onda je to to“, kaže Popović.

Višestruko nagrađivana domaća kompanija

Zamisao tada dvadesetpetogodišnjeg mladića kroz samo nekoliko godina dobila je potvrde sa svih strana sveta. PopArt studio je poslednjih godina (2017, 2018, 2019, 2020, 2021) od strane irske organizacije Ad Worlds Masters, koja podržava rad marketinških agencija i rangira ih prema velikom broju podataka, proglašena za „agenciju godine“.

Ovakve titule svakako ne dolaze slučajno. Verovatno su na njih uticali i IT i marketinški projekti koje su radili za međunarodne korporacije – IBM, Najki, Opel, Švarckop, Šnajder elektiks, Lidl, Dekatlon. Sa paketom usluga koje su potrebne svakom savremenom biznisu da bi bio uspešan – izrada veb-sajtova, veb i grafički dizajn, brending i digitalni marketing - svetsko tržište osvajali su kvalitetom.

„Najčešće smo bili prepoznati kao neko ko može isporučiti kvalitet, te da je odnos cene i kvaliteta optimalan. Prvo to prepoznaju inostrane i velike kompanije sa sličnom delatnošču poput naše, te prodaju naš rad po višestrukim cenama klijentima koji su velike kompanije. Kvalitetan marketing, preporuke bitnih i zadovoljnih klijenata, brzo stignu kao vest do izvornih kompanija, koji nas tretiraju onda kao partnere, a ne podizvođače“, priča nam svoj put do visina osnivač PopArt-a, Dejan Popović.

Izgleda da je ovaj recept bio pun pogodak. Vera, disciplina i svakodnevni rad našli su put do uspeha. I to ne samo u obliku pomenutih svetskih kompanija. Bilans novosadske firme PopArt danas izgleda ovako – 10.745 klijenta iz 65 zemalja širom sveta. Ali ovo nikako nije rezultat podilaženja klijentima.

„Klijent nije uvek u pravu. On najbolje poznaje svoj biznis i stoga nam može približiti njegove želje, ciljnu grupu, očekivanja. Međutim, iskustvom, referencama i profesionalnošču, moramo pokazati klijentu da može dobiti više od toga što očekuje. Možemo mu ukazati da možda potencijalno ne ostvaruje profit tamo gde bi mogao da ostvaruje, a time što nije prisutan ili time što se nije prezentovao na pravi način“, navodi Popović.

Klijent ne mora da bude u pravu, ali vi morate da znate kako da dođete do njega u ovom digitalnom dobu. Ili barem da potražite uspešne, pametne ljude iz svoje zemlje koji u tome mogu da vam pomognu.

четвртак, 18. април 2024.
6° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво