Čitaj mi!

Kako kompjuteri, metavers i tri-de svet mogu da pomognu u učenju najmlađih

Pet doktorantkinja Učiteljskog fakulteta Univerziteta u Beogradu osvojilo je prvo mesto na svetskom takmičenju u kreiranju budućnosti obrazovanja. Jelica Ristić, Ljiljana Bujišić i Dunja Bogićević, gostujući na RTS-u, objasnile su kako njihovo nagrađeno rešenje pomaže u učenju najmlađih.

 

Svetsko takmičenje u kreiranju budućnosti obrazovanja održava se već peti put u Kini, u organizaciji Uneskovog Instituta za informacione tehnologije i Univerziteta u Pekingu.

„Učestvavalo je ukupno 137 timova iz celog sveta, a cilj takmičenja je bio pronalaženje inovativnih metodičkih postupaka u primeni najsavremenije tehnologije, poput veštačke inteligencije, mešovite realnosti. Zahvaljujući intenzivnoj četvorogodišnjoj saradnji Učiteljskog fakulteta Univerziteta u Beogradu sa Univerzitetom u Pekingu, dobili smo poziv da učestvujemo na ovom takmičenju“, objašnjava Jelica Ristić.

„Ono što smo mi ponudili kao potencijalno rešenje, prevenstveno jeste dizajn obuka koje bi prošli i nastavnici i učitelji, a potom i softversko rešenje koje mogu da primenjuju u svakodnevnim situacijama. Naše rešenje prati i naučnu monografiju koja će biti objavljena izdavačka kuća 'Springer Nature', u kojoj i profesor Danimir Mandić ima jedno poglavlje koje je posvećeno Smart education in Serbia, tako da se nadamo da će upravo to naše rešenje pratiti ono što će se realizovati u praksi“, kaže Ljiljana Bujišić.

Da li škola mora da bude dosadna

Projektom kojim su se predstavile na svetskom takmičenju u Kini, doktorantkinje Učiteljskog fakulteta su, kako napominje Dunja Bogićević, upravo pokušale da odgovore na pitanje kako možemo da unapredimo obrazovni sistem kroz upotrebu savremenih tehnologija tako da učenje bude u skladu sa prirodom i interesovanjima učenika i da se u potpunosti prilagodi njihovim potrebama.

„Praktično, metavers predstavlja onlajn trodimenzionalni virtuelni svet kroz koji učenici imaju iskustvo inverzivnog učenja. To znači da učenici uranjaju u jedan virtuelni svet i upoznati, na primer, kako je izgledala jedna tradicionalna srpska kuća. Dakle, mogu da putuju kroz vreme i da uče, recimo kako su izgledali stari tradicionalni zanati. U metaversu vide avatara koji im daje informacije i pomaže im u sticanju znanja ili im daje instrukcije za razvoj veština“, objašnjava gošća Beogradske hronike.

Kroz koncept metaversa daje se rešenje da nastava ne bude dosadna, da nema više reproduktivnog znanja, već da se vrednuje praktično primenjivo znanje i da se promeni način i koncept na koji učenici uče, odnosno da se tehnologija koristi svrsishodno, dodaje Ristićeva.

Ovo ne znači da će učitelji postati suvišni, već se savremenom tehnologijom podstiču učitelji kako bi kreirali što zanimljivije časove i samim tim i učenicima povećaju interesovanje za nastavni sadržaj, napominje Ljiljana Bujišić.