Читај ми!

Počinje serijska proizvodnja automobila sa solarnim panelima

Holandska kompanija „Lajtjir“ („Lightyear“) objavila je da ove jeseni počinje serijsku proizvodnju automobila sa solarnim panelima – „lajtjir 0“.

Model automobila „lajtjir 0“ će imati zakrivljene solarne panele na svom krovu, haubi i prtljažniku koji će da dodatno napajaju električnu bateriju tokom vožnje (ili dok stoji parkiran), a prve isporuke u Evropi najavljuju se već za novembar.

U kompaniji naglašavaju da će njihov model automobila moći da prevali oko 625 kilometara bez zaustavljanja da bi se punila baterija, i da će imati dodatni domet do 70 kilometara dnevno zahvaljujući solarnim panelima. Poređenja radi, to je nešto više od „Tesle model 3“ (600 kilometara) i znatno više od „Kije niro long rejndž"(460 kilometara).

Svaki sat na suncu će dodati do 10 kilometara napunjenosti baterije, kažu u „Lajtjiru“. Solarni paneli daju dodatno napajanje za duga putovanja, ali takođe, znači da će se manje vremena provoditi na mestima za punjenje – ili će punjenje biti nepotrebno.

U kompaniji naglašavaju da u zemljama kao što su Španija ili Portugalija, u kojima ima dosta sunčanih dana, ako se svakodnevno prelazi manje od 35 kilometara, baterija neće morati da se puni skoro sedam meseci. U zemljama poput Holandije u kojima dominira oblačno vreme, automobil bi trebalo da se napuni nakon dva meseca.

Manja baterija, lakši auto

Model „0“ ima dosta zajedničkih karakteristika sa prototipom „lajtjir jedan“ koji je predstavljen pre dve godine, ali postiže više sa manjom baterijom, kaže izvršni direktor i suosnivač kompanije Lek Hoefslot. „Pogonski agregat je najefikasniji na svetu“, tvrdi on, dodajući da aerodinamički oblik automobila i pogon na sva četiri točka omogućavaju manjoj bateriji da obezbedi isti domet.

To znači da je „ceo auto lakši“, dodaje Hoefslot. „Tako smo uspeli da dođemo do 1.575 kilograma. Ako pogledate druge automobile koji nude sličan opseg, svi su za oko 40 odsto teži“.

I druge kompanije razvijaju automobile sa solarnim panelima, ali nijedna još nije spremna da započne serijsku proizvodnju i izađe na tržište. Proizvodnja modela „Sono Sion“ planirana je za 2023. godinu, i obećavaju da će u solarni paneli obezbediti u proseku 15 kilometara solarnog dometa dnevno.

Aptera never čardž“, trotočkaš futurističkog izgleda za koji u kompaniji tvrde da će prikupljati 65 kilometara solarne energije dnevno. U „Apteri" su za Si-En-En rekli da se nadaju da će serijska proizvodnja početi 2023. godine, kao i da već imaju 24.000 rezervacija.

Ali kako se ceo koncept „lajtjira 0“ zasniva na poboljšanju efikasnosti i smanjenju vremena punjenja, njegova maksimalna brzina će biti samo 160 kilometara na sat, a vreme potrebno da ubrza od 0 do 100 kilometara je sporih 10 sekundi, čega su svesni i u kompaniji.

Pored toga, auto će biti i vrlo skup. Koštaće 250.000 evra. U kompaniji se nadaju da će do 2025. godine lansirati i „narodni model“, uslovno nazvan „lajtjir dva“ – koji će koštati oko 30.000 evra.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 04. мај 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво