Čitaj mi!

Gugl nas ne špijunira, on nam samo čita misli i digitalno retargetira

Naša interesovanja, sadržaji koje pratimo i informacije koje delimo na društvenim mrežama i internetu prave virtuelnu sliku o nama, a neoprezno davanje saglasnosti otvara vrata raznim reklamnim sadržajima. O tome koliko je digitalni marketing isplativ dovoljno govori podatak da je prihod Gugla za 2020. godinu od reklama bio oko 147 milijardi dolara.

Potrebno vam je nešto od bele tehnike, laptop ili neki kućni aparat. Na Guglu ste prvo upoređivali cene, potom možda i kupili to što vam treba, ali kada ste kasnije ponovo otvorili pretraživač, zatrpale su vas reklame za proizvode za koje ste bili zainteresovani. Ta pojava se u marketingu zove digitalno retargetiranje.

„Nameće nam se raznim metodama, što više što manje otkrivenim ili skrivenim. Jedna od tradicionalnih metoda – praćenje ponašanja korisnika je korišćenje kukija (kolačića). Malih podataka, delova podataka koji su na vašem uređaju, vašem brauzeru (pretraživaču) koji prosto nastaju vašim korišćenjem interneta. Prate vas kroz više veb stranica i omogućavaju neke druge metode“, objašnjava Višnja Crnogorac iz kompanije informacionih i komunikacionih tehnologija.

Internet oglašivači i posredstvom telefonskih aplikacija dolaze do podataka o tome za koje smo proizvode zainteresovani, a da mi i ne slutimo da im prećutno dozvoljavamo da to koriste.

„Neke od ovih tehnika možda ne vidimo na prvi pogled kada pristupamo određenoj veb-stranici. Ono što je sigurno je da bi trebalo da budemo obavešteni o ovim metodama i da imamo pravo da neke od njih odbijemo. Da odbijemo analizu našeg korišćenja interneta i naših ličnih podataka za određene marketinške svrhe“, napominje Crnogorac.

Mnogi sajtovi koje koriste milioni širom sveta su uvezani. Džimejl nalog može biti povezan sa Jutjubom kao i sa Fejsbukom. Naša interesovanja, sadržaji koje pratimo i informacije koje delimo prave virtuelnu sliku o nama, a neoprezno davanje saglasnosti otvara vrata raznim reklamnim sadržajima.

„Svi klikću o'kej ne znaju ni šta klikću, niko ni ne pročita, a u stvari dobar deo toga se odnosi na praćenje tvoje aj-pi adrese odakle si došao i gde ideš dalje i uz pomoć raznih marketinških alata ponovo te retargetiraju, to se prati na društvenim mrežama i onlajn“, napominje Dušan Žica marketinški strateg.

Za Jutjub bez reklama posebno se plaća. Postoje i besplatni programi koji blokiraju reklame, ali je njihova funkcija ograničena. Za bezbedniju pretragu na Guglu koja ne ostavlja tragove postoji inkognito mod. O tome koliko je digitalni marketing isplativ dovoljno govori podatak da je prihod „Gugla“ za 2020. godinu od reklama bio oko 147 milijardi dolara.

broj komentara 9 pošalji komentar
(sreda, 08. dec 2021, 14:51) - anonymous [neregistrovani]

More....

Moja žena je gora od gugla .

(sreda, 08. dec 2021, 14:47) - anonymous [neregistrovani]

Re: Re: Veštačka "inteligencija"

Ja jesam deda sa petoro unučića, ali sam i inženjer računarske tehnike sa ETF u Beogradu sa doktoratom. Uveravam vas da o računarskoj tehnici znam bar koliko i vi, ako ne i znatno više. Nisu svi stariji ljudi računarski nepismeni. I ponavljam, što se direktno uperenih reklama tiče, tzv. "veštačka inteligencija" je sve samo ne "inteligentna". A to što računarski nepismene firme plaćaju Guglu milijarde za tu nefunkcionalnu i bezvrednu priču, nije dokaz da to ima bilo kakvog efekta na stvarno inteligentne potrošače. Pozdrav i živeli.

(sreda, 08. dec 2021, 12:51) - anonymous [neregistrovani]

Re: Veštačka "inteligencija"?

Ha ha haaah haha hagrc ahagrc aha ha haaa ...
E deda, deda!
A ti misliš da su reklame koje vidiš na internetu upućene samo i baš - tebi!
Te reklame vidi nekoliko milijardi surfera u celom svetu. Namenjene su celom svetu!
To su bajke za decu da Gugl korisnicima servira reklame baš za ono što, što je utvrdio da te korisnike interesuje.
Da bi Gugl to radio za nekoga, postoji posebna opcija koju treba aktivirati. U suprotnom, gledaš ono što gledaju svi.
Ti si bre deda, ko moja baba koja gasi televizor kada se presvlači za spavanje - da je oni sa televizije ne bi gledali ...
I pokraj interneta, veliki deo stanovništva Srbije još uvek živi u 19. veku!

(sreda, 08. dec 2021, 10:40) - anonymous [neregistrovani]

Veštačka "inteligencija"?

Nemam ni vremena ni živaca da proučavam i blokiram njihove špijunske programe, pa sam ih pustio neka skupljaju šta god hoće o meni. I gle čuda, veštački "inteligentni" programi šalju mi reklame za veterinare iako nemam niti nameravam da posedujem neke životinje. Pa reklame za najlon čarape i šminku iako sam stariji deda. Pa reklame za skijanje iako mrzim zimu i zimske sportove. Da ne govorim o reklamama za golf, egzotična putovanja isl. iako nema za šta kuće da me ujede. Da ne dužim, čini se da ti njihovi "inteligentni" špijunski programi ne samo da nisu inteligentni, nego su idiotski. Zato budite bez brige, ako vas tako "inteligentno" špijuniraju.

(utorak, 07. dec 2021, 22:24) - anonymous [neregistrovani]

Gugl

Ne razumem kakve reklame kada ovi AD blockeri blokiraju sve reklame na YT i ja godinama nijesam video ni jednu reklamu na YouTubu????

(utorak, 07. dec 2021, 20:48) - anonymous [neregistrovani]

@Totalno uništenje

Virtuelnu jahtu je neko napravio: smislio, projektovao, proizveo, prezentovao pa i prodao. Koliko se to razlikuje od pesme, priče, projekta, bilo koje tzv. intelektualne svojine. E, biće da nam je tu problem - kao da je rad samo fizički, a proizvod samo materijalan.

(sreda, 01. dec 2021, 21:34) - anonymous [neregistrovani]

Jok i ne prisluškuju...

Sa suprugom pričam da bih rado kupio kišni pokrivač za psa. Dan kasnije stiže reklama na instagram. Nismo nigde vršili pretragu na internetu, samo smo razgovarali o tome.

(sreda, 01. dec 2021, 14:34) - Ivan Kostic [neregistrovani]

Totalno uništenje

Pod lažnom parolom ljudskih prava i sloboda zapravo sve nam je to oduzeto i to je plasirano tako da smo sami poželeli i dobrovoljno pristali na to. Čak i kada uviđamo kuda to vodi nešto nam se neda da se isključimo i da živimo život u realnosti umesto u virtualnim svetovima. Pre neki dan je prodata virtualna jahta za 650.000 dolara....znači sve je otišlo u nekom pogrešnom pravcu. Tehnološkim gigantima je sve dozvoljeno, oni odlučuju čiji će se glas čuti. To se zatim prenosi i na niže nivoe, pa na medije...

(sreda, 01. dec 2021, 14:12) - anonymous [neregistrovani]

I te Kako spijunira..

Svaki komentar suvisan