Čitaj mi!

Prvi let Britiš ervejza potrošnjom „održivog" goriva

Iz avio-kompanije Britiš ervejz su saopštili da je let od londonskog Hitroua do Glazgova pokazao kako avijacija može da utiče na dekarbonizaciju.

Emisija ugljen-dioksida tokom leta bila je 62 odsto manja od takozvanog „savršenog leta“ iz Londona za Edinburg. Ovo novo smanjenje je rezultat kombinacije inovacija, uključujući efikasnije avione manje potrošnje.

Let je izveo Erbas "A320neo" sa posebnim performansama održivosti.

To je najtiši i najekonomičniji avion namenjen kratkim razdaljinama u floti Britiš ervejza (British Airways).

Aerodromi Hitrou i Glazgov, kao i provajder kontrole vazdušnog saobraćaja Nats, zajedno su angažovani sa ciljem smanjenja emisija štetnih gasova tokom letova.

Avion je pokretao SAF pomešan sa 35 odsto tradicionalnog goriva, koje je obezbedio energetski gigant BP.

SAF se proizvodi od materijala koji nisu sirova nafta i proizvode do 80 odsto manje emisije oksida ugljenika.

Skuplje je od tradicionalnog goriva, ali se nadamo da će tehnološki napredak smanjiti troškove, saopštili su učesnici u ovoj misiji.

Britiš ervejz je saopšio da je let London – Glazgov bio gasno neutralan.

Izvršni direktor avio-kompanije Šon Dojl rekao je: „Ovaj let je praktično pokazao demonstraciju napretka koji postižemo na našem putu smanjenja emisija ugljen-dioksida“.

„Radeći zajedno sa našim industrijskim partnerima, postigli smo poboljšanje smanjenja emisija za 62 odsto u odnosu na pre deset godina. Ovo označava pravi napredak u našim naporima da se dekarbonizujemo i pokazuje našu odlučnost da nastavimo s inovacijama, radeći s vladama i industrijom, i ubrzavajući usvajanje novih rešenja kako bismo se još više približili savršenom letu budućnosti“, dodao je Dojl.

Prošle nedelje Britiš ervejz je pokrenuo program održivosti pod nazivom BA za bolji svet, koji uključuje niz inicijativa za postizanje neto nulte emisije ugljen-dioksida do 2050. godine.

broj komentara 1 pošalji komentar
(subota, 25. sep 2021, 15:46) - Markovljev [neregistrovani]

Kap vode u moru

Ovo je lep reklamni pokušaj, ali je realnost daleko crnja. Kao prvo da bi stare avione po svetu neko zamenuo sa A320NEO ili Drimlajnerom od Boinga će trebati minimalno decenija a nema svaka kompanija taj novac za nove avione. To je kao snaga EU o likvidaciju elektrana koje koriste fosilno gorivo (ugalj, mazut) da bismo danas shvatili da električna energije više neće biti za 40Eura, ali za 100 do 120 Eura za te Giga ili megawat jedinice (izvinjavam se što neznam tačno mernu jedinicu) a pitanje je ko će to moći da plati. Možda su to postepeni koraci tome da sirotinja nemora da se greje, svetli, vozi se kolima (dosta im je autobus) ili nedaj Bože lete, jer će cena avio karte time biti nedostupna ni za srednju klasu.