Читај ми!

„Leteće V“ – model energetski efikasnog aviona budućnosti obavio probni let

Model budućeg energetski efikasan avion, nazvan „Leteće V“ (Flying V) zbog toga što podseća na latinično slovo V, prvi put je uspešno obavio let, saopštili su iz holandske avio-kompanije KLM i dodali da ova letelica predstavlja revoluciju u avio-industriji.

„Leteće V“ je rezultat dugogodišnje saradnje Univerziteta za tehnologiju iz Delfta i holandske avio-kompanije KLM „Rojal Dač erlajns", a u projektu je učestvovao i „Erbas".

Navodno, ovaj vazduhoplov donosi najrevolucionarniju promenu u vazduhoplovstvo još od uvođenja mlaznog motora.

Kako se navodi u saopštenju, let probnog modela ovog aviona trajao je nekoliko minuta iznad nemačkog vojnog aerodroma u Fasbergu, odakle je 22,5 kilograma težak model aviona 1. septembra poleteo i uspešno sleteo.

Trup i krila letelice su integrisani u obliku latiničnog slova V, kome avion i duguje ime, a kabine za putnike, prtljažnik i rezervoari za gorivo se nalaze u krilima, te on zadržava aerodinamičan oblik.

Predviđa se da će ovaj model trošiti 20 odsto manje goriva od današnjih energetski najefikasnijih letelica, poput „Erbasa A350“, a biće namenjen za interkontinentalne letove.

Konstruisanje aviona potpuno drugačijeg oblika od svih dosadašnjih nosilo je mnoge izazove, pre svega, kako napraviti potpuno drugačiju letelicu koja će istovremeno moći da koristi postojeće aerodrome.

Inženjeri su zato posebnu pažnju obratili na raspon krila novog modela, da on bude isti kao i kod postojećih, a i pored toga u ovaj vazduhoplov može da se smesti 314 putnika i preostaje još 160 kubnih metara prtljažnog prostora, kao i u pomenutom "A350".

Sledeći korak na koji se spremaju inženjeri je da „leteće V“ koristi bio-gorivo, a putnici će moći da se provozaju u njemu tek za 15 godina.

Povodom uspešno izvedenog probnog leta nove letelice, generalni direktor KLM-a, Piter Elers, naglašava da su nedavni događaji izazvani pandemijom koronavirusa jasno pokazali da vazduhoplovna industrija mora postati održivija, a da holandska kompanija želi da i dalje daje svoj doprinos u ostvarivanju tog cilja.

„To što se avio-industrija nalazi u vrlo izazovnim vremenima ne znači da će KLM odustati od podrške ovom projektu“, naglašava Elbers.

Број коментара 7

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 30. мај 2024.
24° C

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије