Čitaj mi!

Trijumf pozorišta uprkos nemogućim uslovima – spuštena zavesa Bitefa

Dvostruko, 54. i 55. izdanje Bitefa, našeg najznačajnijeg internacionalnog pozorišnog festivala, završeno je proglašenjem najboljih predstava u Dorćol placu.

Bitefov internacionalni žiri dodelio je gran pri predstavama Cement Beograd Sebastijana Horvata i Opčinio sam te Ehsana Hemata, dok su specijalne nagrade pripale produkcijama Farm fatale Filipa Kena i Višnjik u Višnjiku Bobe Jelčića. Politikina nagrada za režiju dodeljena je vrhunskom belgijskom koreografu Vimu Vandekejbusu, za predstavu Tragovi, i Bobi Jelčiću za tumačenje Čehova preko aplikacije Zum.

Onlajn Višnjik, nastao prošle godine, u okolnostima fizičke distance, dokaz je žilavosti pozorišta, i potrebe umetnika da stvaraju, čak i u nemogućim uslovima.

„Posle trinaest dana festivala osećam se smireno i spokojno i mislim da govorim u ime celog tima. Uspeli smo u nečemu što je izgledalo kao nemoguća misija“, naveo je Ivan Medenica, umetnički direktor Bitefa.

„Pre svega, veoma sam zadovoljna i želim da zahvalim organizatorima što su uopšte organizovali festival i zaista treba ceniti što se Bitef održava“, kaže Šermin Langhof, predsednica žirija Bitefa.

Zbog pandemije nisu organizovani svi festivali koji su bili planirani, pa zaista treba ceniti što se Bitef održava.

Ovogodišnji Bitef je neočekivano dokazao snagu srpskog pozorišta. Naše predstave Kaspar i Kao da kraj sveta nije ni sasvim blizu našle su se u grupi estetski najvrednijih dela. Obe produkcije na veoma neobičan i promišljen način razmatraju strahove od kraja sveta kakvog znamo.

„Prethodna sezona, koja se dešavala u potpuno nemogućim uslovima, ipak je iznedrila nekoliko veoma značajnih predstava“, ističe Ivan Medenica.

Ovaj Bitef je izveden na ruševinama tradicionalnog pozorišta, postavljajući suštinska pitanja o značenjima i strukturi savremenog teatra. Duboko je zašao na polje vizuelnih umetnosti i novih medija, tražeći izraz u predstavama bez glumaca, sa robotima i dronovima, kao i na internetu.

Takav program je autentičan odraz duha našeg vremena, doba tehnokratije i otuđenja, doba koje uprkos zanosu novim formama, budi nostalgiju za starom, opipljivom stvarnošću, ali i tradicionalnim dramskim pozorištem

broj komentara 0 pošalji komentar