Читај ми!

Купци из Мађарске носе наш ајвар и тренерке

Највећа робна пијаца у региону – суботички бувљак – још увек се опоравља од коронакризе. Тек половина од 1.500 тезги је издата, а купци из наше земље и региона полако се враћају. Највећи број иностраних купаца стиже из суседства.

На пијаци у Суботици продавци говоре и мађарски. Прича се и ромски, кинески, сви регионални језици, јер новац на суботичком бувљаку нема националност, а сваки купац је добродошао.

Након корона периода, потрошачи из иностранства најчешће стижу из Мађарске.

„Они посећују нашу пијацу зато што доживљавају традиционалан дух трговине који је код њих изумро“, каже Марина Човић са суботичке Тржнице.

Између игле и локомотиве купци из суседства најчешће бирају одећу која се шије у Србији и гастрономске специјалитете наших домаћица.

„Тренутно је појачана посета купаца из Мађарске. Оно што је њима занимљиво је роба коју тамо не могу да купе, то је сув програм, суве шљиве и друго сушено воће, јер код нас је воће бољег квалитета него тамо. Носе и наше домаће производе типа ајвара, киселог купуса, по чему смо познати, а тамо нема да се купи“, објашњава Бора Брешћански, продавац на Робној пијаци Мали Бајмок у Суботици. 

Његов колега Селвер Халиловић наводи да Мађари углавном купују гардеробу јер је већи и лепши избора, а и јефтинија је: „Ми смо љубазни, са нама се лако договорити се!“.

Шопинг излет у Србију обавезно укључује конзумацију специјалитета са роштиља, а мађарски купци имају своју рачуницу. Купују за божићне празнике углавном намирнице, одећу, чарапе, поклоне, а цене су, како кажу, готово упола мање него у Мађарској.

Адути суботичког бувљака за мађарске потрошаче јесу домаћи прехрамбени и одевни производи. Томе доприноси и незаобилазни шарм пијаце где су сви договори могући.

број коментара 0 Пошаљи коментар