Читај ми!

Књига о Нетфликсу објављена у Србији, попуст за читаоце портала РТС

У тренутку када светом хара Нетфликсова серија „Дечја игра“ ("Squid game") на српском језику објављена је књига о томе како је стартап за изнајмљивање ди-ви-дијева за двадесет година постао већи од Холивуда. Уз шифру коју објављујемо у тексту књигу можете купити с попустом.

Када је Рид Хејстингс 2000. године у очају покушао да свом недостижном конкуренту прода губиташки „Нетфликс“, био је глатко одбијен. Директор „Блокбастера“, који га је лично одбио, управљао је ланцем од 9.000 ДВД клубова вредном шест милијарди долара, а „Нетфликс“ је био пред банкротом са 50 милиона долара дуга.

Данас, „Блокбастер“ одавно не постоји, а „Нетфликс“ има више од 200 милиона корисника (није присутан у само две земље света) и вредност већу од 160 милијарди долара. Шта се догодило у међувремену?

"У том тренутку, чак ни ја нисам схватао једну ствар: ми имамо нешто што 'Блокбастер' нема – пословну филозофију с врло мало правила, која вреднује људе више од процедура, а иновацију више од ефикасности. Наша филозофија, усредсређена на постизање најбољих резултата запошљавањем само најбољих стручњака и руковођење запосленима путем организације а не контроле, омогућила нам је да стално растемо и мењамо се упоредо са светом и потребама корисника.

'Нетфликс' је другачији. Наша филозофија је ‒ Не правилима." (Рид Хејстингс)

Ово је мото Књиге о Нетфликсу, управо објављене на српском језику коју можете наручити на адреси http://www.knjigaonetfliksu.com/, Уколико укуцате промотивни шифру rts-kp добићете посебан попуст уз промотивно паковање.

О ауторима

Рид Хејстингс, предузетник, оснивач и лидер „Нетфликса“. Творац револуционарне пословне филозофије која је изградила једну од најразвијенијих светских компанија, а њено име учинило синонимом читаве културе. Активни је филантроп који подстиче развој образовања. Био је члан калифорнијског државног одбора за образовање и члан неколико образовних фондација и института. Дипломирао је на Боуден колеџу, а магистрирао на Универзитету Стенфорд. Средином осамдесетих година XX века волонтирао је у Мировним снагама као учитељ у Јужној Африци.

„Кад пешачите Африком са десет долара у џепу, отпочињање бизниса и не изгледа тако застрашујуће“.

Ерин Мејер је професорка на INSEAD-у, једној од најпрестижнијих пословних школа. Један је од најутицајнијих изучавалаца филозофије и праксе пословања. Ауторка је књиге коју је Рид Хејстингс одредио као обавезну лектиру за своје менаџере: The Culture Map: Breaking Through the Invisible Boundaries of Global Business.

Читајући књигу, Хејстингс је сазнао да је и она волонтирала у Јужној Африци као учитељица. Позвао ју је да интервјуише запослене у „Нетфликсу“ широм света и из прве руке се упозна с његовом културом. Ништа нису прећутали.

„Била је то шанса да истражим како компанија са пословном филозофијом која се супротставља свему што знамо о психологији, пословању и људском понашању може да оствари тако фантастичне резултате“.

Зашто да прочитате Kњигу о Нетфликсу?

Књига о Нетфликсу је изузетна јер показује како је настала и развијала се једна од најуспешнијих компанија из креативне индустрије и открива нам кључни фактор тог успеха – њихову компанијску културу. Аутори нам питко и отворено преносе како су успели да је изграде, које су грешке правили на том путу, колико су их оне коштале и најважније – шта су из њих научили“.

„Треба да је прочита сваки пословни човек – од почетника који жели да напредује, преко менаџера и ХР стручњака па све до директора. Ради личног и компанијског развоја, сви они треба да знају да су вештине људи и заједничка култура основ успеха сваке организације, био то стартап, велика фирма или чак држава“.

Бојан Лековић, Оснивач и директор КупујемПродајем, aутор књиге Медведи на путу