Читај ми!

МрБист је нови краљ Јутјуба, за годину дана зарадио 54 милиона долара

Џими Доналдсон, познатији као МрБист, претекао је Феликса Кјелберга, алијас Пјудипија, и постао особа са највише претплатника на Јутјубу.

Кратка, 17 година дуга историја Јутјуба је најбољи показатељ како људска цивилизација убрзано јури напред. Први видео-снимци постављени на ову веб-локацију били су неквалитетне, аматерске продукције коју су снимали ентузијасте, са малим или никаквим буџетом. Данас, најпопуларнији видео-снимци на овој платформи имају буџете које су сличнији буџетима телевизијске продукције.

Мало људи тако упечатљиво демонстрира промене на Јутјубу као Џими Доналдсон, познатији својим претплатницима, којих сада има 112 милиона, као МрБист. Ове недеље, двадесетчетворогодишњи Доналдсон, рођен у Вичити у Канзасу, постао је краљ Јутјуба, надмашивши Феликса Пјудипија Кјелберга као јутјубера са највише претплатника.

Доналдсонови претплатници посећују његов канал како би уживали у лудим тренуцима. Јутјуб је иначе платформа препуна екстрема, али Доналдсон помера границе на другачији начин у односу на шок стил својих вршњака, Џејка и Логана Пола, или опасне вратоломије других јутјубера који очајнички покушавају да се прославе.

Ако већина јутјубера ствара скромне видео-записе, МрБист производи еквивалент 21. века мјузикла из златног доба Холивуда. Чак има студио од 60.000 квадратних метара из којег планира и снима свој Јутјуб садржај.

Међу његовим највећим хитовима је видео у којем је реконструисао сцене из Нетфликсове хит серије Сквид гејм који је коштао три и по милиона долара, а затим позвао 456 људи да се такмиче у изазовима како би освојили новчану награду од 456.000 долара. Он без стида расипа новац на своје видео-снимке, нудећи награду од милион долара за игру жмурке у другом снимку. Наводно, троши и до 10.000 долара на дизајн сваког кадра својих видеа, убацивањем слика које маме гледаоце.

„Он је страствен, аналитичан и креативан у стварању свог садржаја. Много улаже у њега, а све у циљу уживања гледалаца“, наводи у изјави за Гардијан, Рајан Ламонт, шеф креативног сектора у "Born Bred Talent"-у, агенцији за управљање талентима и агенцији која је дугогодишњи менаџер креатора дигиталних садржаја.

Као и многи јутјубери, Доналдсон је почео да објављује видео-снимке из своје собе, кријући се од родитеља. Придружио се Јутјубу 2012. године и од тада је повећао своју публику, дружећи се са славним личностима из Холивуда и колегиницом из дигиталних медија, Теом Бојсен.

Али Јутјуб је само један део бренда МрБеаст. Доналдсон, има 16 милиона пратилаца на Твитеру, где његова биографија гласи „Желим да учиним свет бољим местом пре него што умрем“ и 21 милион пратилаца на Инстаграму.

У свету у којем су креатори дигиталних садржаја сада сличнији пословним тајкунима, МрБист није само на врху табеле претплатничке лиге. Он је један од најоштријих пословних умова индустрије у настајању. На зидовима његове канцеларије стоје постери Стива Џобса и Илона Маска. Он је богат: Форбес процењује да је прошле године зарадио 54 милиона долара. Такође води успешну франшизу брзе хране, „МрБист бургер“.

Оно што Доналдсону доноси то богатство и славу, међутим, одваја га од остатка звезда на Јутјубу. Већи део своје зараде реинвестира у нове видео-снимке, одвајајући део тог прихода у добротворне сврхе.

Године 2020. основао је филантропску организацију која је од тада донирала два милиона оброка људима у Северној Каролини. Покренуо је кампању Tim Trees 2019. за садњу 20 милиона стабала у Сједињеним Државама.

То је велика промена у односу на човека кога је Доналдсон заменио на трону Јутјуба. Пјудипи је изазвао више скандала својим расистичким, антисемитским и класним ставовима. Мада и МрБист има проблематичну прошлост, са низом хомофобичних коментара на почецима своје каријере. Такође, оптужују га да је немилосрдан послодавац према запосленима – слично као Маск, чија слика виси у његовој канцеларији.

За Јутјуб заједницу, добротворни рад МрБиста надоместио је све примедбе. „Он је велики добротвор, симпатичан, хвале вредан - све добре особине за некога ко има легије обожавалаца који желе да га опонашају“, сматра Лемонт.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 01. мај 2024.
20° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво