Читај ми!

Миљан Крека Кљаковић - добар сценарио и добар текст разиграће машту сценографа

Знате ли шта је заједничко филмовима "Дом за вешање", "Специјално васпитање", "Варљиво лето", "Јагоде у грлу", "Дина" и "Тајни пролаз"? Заједнички им је један човек без кога ти филмови не би били исти, а вероватно ни тако успешни. Добра сценографија је основ сваког филма. Залуд је сва добра глума, сценарио, режија, ако радња није смештена у простор који ће бити уверљив, који неће гушити радњу и одвлачити пажњу. Сценографију је до перфекционизма довео Миљан Крека Кљаковић.

Као круну вашег рада добили сте и документарни филм о себи, Крека ловац на снове. У њему о вама говоре Ридли Скот, Џери Луис, Паскаљевић, Горан Марковић. Овај документарац обухвата четири деценије вашег рада. Филм о вама затвара овогодишњи Фест.

„Да ли се мени филм допао или није уопште није важно, важно је да тај филм постоји и да ће оставити неки траг у филмској уметности и да се први пут о филмској сценографији говори на овакав начин. Јер филмска сценографија је врло важна за сваки филм и она је увек ту негде на маргини дешавања сваког филма. Повучена је са стране, а она је једна од најважнијих карика у реализацији и раду сваког филма", рекао је Миљан Крека Кљаковић.

Истиче да је тешко урадити добру сценографију, која зависи од неколико фактора. Треба да имате основу, добар сценарио и добар текст на основу кога ћете разиграти своју машту и правити добар техст. Морате да имате финансијски моменат који је врло важан за израду једног декора и да имате довољно времена да све то направите. Кад све то ставите на гомилу израда једне добре филмске сценографије је изузетно компликована.

Да ли је новац пресудан да сценографија буде добра?

„Нема ту неког специјалног правила. Велики филмови са великом сценографијом и са великим буџетима имају ту предност да могу да се сценографски размашу. У малом филму, ви можете да направите добру сценографију, да она буде пун погодак, али је то врло тешко", истакао је Крека Кљаковић.

Додаје да је филм једна комплексна материја и комплексна уметност. Важни су сви ауторски нивои за израду ауторског филма.Уколико се сви ти точкићи на неки начин споје у праву ствар,онда то може да профункционише.

Правили сте измишљене планете, целе градове, правили сте Венецију за потребе филма,где налазите инспирацију за такве ствари?

„Инспирација пре свега долази од текста, који добијете као задатак. Инспирације долазе у зависности од теме",рекао је Миљан Крека Кљаковић.

број коментара 0 Пошаљи коментар