Читај ми!

Coke Academy - нови пројекат подршке микро, малим и средњим предузећима

Према проценама Републичког завода за статистику, преко 90 одсто фирми у Србији припадају категорији микро, малих и средњих предузећа (ММСП). Овај сектор је врло осетљив на спољне турбуленције, па је перманентна подршка његовом неометаном и одрживом пословању неопходна. Управо због тога је побољшање ликвидности и конкурентности ММСП стратегија скоро свих развијених земаља и одлика динамичних и успешних привреда.

Оснаживањем овог сектора не баве се само државе, већ и велики привредни субјекти, којима су микро, мала и средња предузећа често најбројнији партнери. Свесни важности подршке ММСП сектору, у компанији Coca-Cola HBC Србија, недавно су развили јединствен пројекат подршке, Coke Academy.

Марија Тривановић, менаџерка за развој способности у Сектору продаје Coca-Cola HBC Србија, истиче да је циљ пројекта да власници малих предузећа, у овом случају трговинских радњи, науче како адекватно и ефикасно да савладају пословне изазове и унапреде пословање.

„Глобална дешавања у последње две и по године остављају трага и на пословању малих предузећа, која су далеко рањивија у екстерним шоковима. Према званичној статистици, око 105 хиљада микро, малих и средњих предузећа запошљава чак 700 хиљада радника и реализују 62% укупног промета у Србији. Све ово показује колико су важна карика домаће економије и зашто је потребно да им помогнемо - не само да опстану, већ и да напредују", оцењује Тривановић.

Наводи да су, кроз сарадњу са партнерима, идентификовали бројне области у којима је ММСП потребна подршка, а као одговор су осмислили Coke Academy.

„Рекла бих да су познавање прописа и обавеза око фискализације, односно саветовање везано за стратешко управљање пословањем, само неке од кључних области где им је потребна подршка у виду преношења знања и искуства. Такође, пођеднако је важно подржати и њихову технолошку и дигиталну трансформацију, јер се ту налази значајан потенцијал за развој ових предузећа. Треба имати у виду да ММСП углавном немају ни довољно ресурса ни потребне вештине да сами истражују и испитују тржиште, а одлуке често доносе на основу осећаја власника, што може да буде мач са две оштрице. Зато је велика предност ослонити се на оне који имају све ресурсе за боље разумевање тржишта и бизниса", каже Тривановић.


Kроз први Coke Academy, одржан у јуну, за око 50 власника малих трговинских радњи пружили су знање и увид у кључне тржишне анализе, поделили савете о тржишном наступу, учећи их како да изграде своје продајне, дигиталне и лидерске способности и усмеравају курс свог пословања ка одрживом расту.

„Coca-Cola HBC Србија има преко 36.000 партнера са којима годинама градимо сарадњу базирану пре свега на поверењу. Не делимо партнере на велике и мале, већ желимо да сви они расту заједно са нама", поручује Тривановић.

На питање да ли се Coke Academy може очекивати и за представнике других делатности, поред малих трговинских радњи, Тривановић одговара: „Coke Academy је замишљен као дугорочни пројекат подршке нашим партнерима, који долазе из различитих сектора. Након одличних повратних реакција по завршетку прве академије, већ припремамо и наредно издање, које ће се десити у првој половини октобра и којим ћемо обухватити HoReCa сектор. Желимо да на овај начин заједно одговарамо на изазове данашњице, јер се прави партнери заиста познају у изазовним временима".

недеља, 22. септембар 2024.
16° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи