Читај ми!

Закерберг представио ново име Фејсбука

Извршни директор и оснивач Фејсбука Марк Закерберг најавио је у четвртак на састанку одржаном у виртуелној и проширеној реалности да ће ново име технолошког гиганта бити „Мета”. „Ми смо компанија која гради технологију за повезивање”, рекао је Закерберг.

Марк Закерберг је рекао да „заједно можемо коначно ставити људе у центар наше технологије. И заједно можемо откључати много већу економију креатора”.

„Да одражавамо ко смо и шта се надамо да ћемо изградити”, додао је Закерберг.

Рекао је да име Фејсбук не обухвата у потпуности све што компанија ради.

„Тренутно је наш бренд тако чврсто повезан са једним производом. Али, временом, надам се да ћемо бити виђени као метаверзална компанија”, навео је Закерберг.

Фејсбук је показао серију концептуалних видео-снимака који су истакли визију метаверзума, тако што можете да пошаљете свој холограм на концерт на ком је ваш пријатељ, који тамо присуствује у реалности, седење око виртуелних столова за састанке са колегама или играње видео-игара са пријатељима.

Платформа ће омогућити корисницима да прилагоде аватаре и дигиталне просторе, и да дигиталну канцеларију могу да украсе сликама, видео-записима, чак и књигама.

"Када својим родитељима пошаљем видео са својом децом, они ће се осећати као да су ту у правом тренутку, а не као да ми виримо кроз мали прозор", рекао је Закерберг. 

Закербергов аватар је најавио и да ће Месинџер позиви долазити у ВР технологији, да планира да управља виртуелним тржиштем где програмери могу да продају виртуелну робу и нови почетни екран у Окулус квесту, како би ћаскање и игре у виртуелном свету учинили више друштвеним.

"Ваши уређаји више неће бити у фокусу ваше пажње. Почињемо да видимо да се много ових технологија спаја у наредних пет или десет година. Много тога ће постати мејнстрим и многи од нас ће стварати и насељавати светове који су исто толико детаљни и убедљиви као овај, на дневној бази", казао је директор технолошког гиганта.

Верују, додаје, да ће метаверзум бити наследник мобилног интернета.

"Моћи ћемо да се осећамо присутнима – као да смо ту са људима, без обзира на то колико смо међусобно удаљени. Моћи ћемо да се изразимо на нове радосне, потпуно импресивне начине. Најбољи начин да разумете метаверзум је да га сами доживите", додао је Закерберг, иако је навео да "још не постоји у потпуности".

У метаверзум само ове године уложено десет милијарди долара 

Најављујући у августу планове за будућност компаније, Закерберг је рекао да је његов циљ да Фејсбук помогне у изградњи "метаверзума", речи која као да је постала опсесија за свакога ко покушава да се бави предвиђањем финансијских токова, и на тај начин профитира, најпре од нових технологија.

Само у пројекат стварања метаверзума Фејсбук је у овој години уложио десет милијарди долара, двоструко више него што је потрошио на сигурност и безбедност на платформи, преноси Гардијан.

У недавним извештајима о заради, компанија је објавила да је сегмент виртуелне стварности порастао до те мере да ће сада засебно извештавати о приходима, делећи производе у две категорије.

Те категорије укључују "породицу апликација" – Фејсбук, Инстаграм, Месинџер и Вотсап, и производе "лабораторије реалности" у које спадају АР и ВР, и са њима повезани хардвер.