Читај ми!

Лазар Џамић: Сопствени сајт је један од највећих пословних капитала

Велика предузећа већ деценијама користе интернет у пословању, међутим мала и микро предузећа су тек с почетком пандемије почела убрзано да се ослањају на интернет. Истраживање које је спровео „Регистар националног интернет домена Србијеׅ“ показало је да чак 87 одсто малих и микро предузећа присутних на интернету има свој сајт. Пројекат pitajte.rs помаже и њима, али и онима који се још двоуме око отварања сајта да увиде да су им на тај начин доступнији нови контакти, да се продаја повећава и пословање унапређује.

Пројекат pitajte.rs покренут је са циљем да помогне предузећима и предузетницима да лакше и боље одлучују о свом пословању на интернету.

Фондација „Регистар националног интернет домена Србије“ (РНИДС), током наредних месеци понудиће одговоре на питања која најчешће муче бизнисе на почетку њиховог онлајн путовања.

Лазар Џамић, који је осмислио креативни концепт овог пројекта, а иначе је светски признати креативни стратег, истакао је да данас у исто време и лакше и теже предузећима да се позиционирају на интернету.

„Лакше је зато што имамо много оруђа укључујући и наш веб-сајт који нам омогућава да дођемо до велике публике релативно брзо, а теже зато што је велика гужва у том простору. Да бисмо уопште почели, морамо да размишљамо која су наша присуства у тзв. дигиталном простору“, објашњава Џамић.

Сопствени сајт један од највећих пословних капитала 

Друштвене мреже су само део те приче, наводи Џамић, а мала и микро предузећа често заборављају да је сопствени сајт, тачније сопствени домен један од највећих бренд капитала, то јест пословних капитала са којима могу да крену.

Врло је важно да сам бизнис познаје своје потрошаче, да их ослушкује, да зна шта им треба, шта траже онлајн.

Према Џамићевим речима, због навике да телефоне држимо готово непрекидно у рукама, границе између дигиталног и аналогног готово да више не постоје.

„Акција pitajte.rs замишљена је не као врста кампање него као врста пројекта који дуже траје. Сваке године хиљаде бизниса, то јест људи постављају мање-више иста питања - Шта ће мени уопште сајт кад имам друштвене мреже? и Због чега бих узео национални домен .rs уместо .com? Прва инфографика која је направљена у оквиру програма је да објасни те две ствари“, нагласио је Џамић.

Без сајта, а само путем друштвених мрежа лако се продају шминка, накит, али криупније ствари и скупље не могу без е-комерца, поручује Џамић и додаје да „Гугл“ локално преферира домен .rs.

Заштитити називе за све домене је мудар потез  

Назив домена са којег предузеће послује требало би заштитити из више разлога. Најпре, да га неко други не би узео попут конкурената.

„Дешавало се да разни сумњиви бизниси узму ваш домен и да имате репутациону – бренд штету, а и комерцијалну штету“, упозорава Џамић.

Међу домаћим малим и микро предузећима и даље свој сајт нема чак 43 одсто. Од оних који имају веб-присуство, 87 одсто има веб-сајт.

„Дакле, скоро половина малих и микро предузећа у Србији нема интернет присуство или нема веб-сајт. Увођење веб-сајта за нека предузећа може да буде значајно, то јест имати свој веб-сајт би био велики додатак њиховом бизнису. У свету то је нормална појава. Сви паметни предузетници одмах заштите назив свог бизниса, назив бренда и често своје лично име за све домене на свету да их не би неко уцењивао касније“, поручио је Џамић и додао да пројекат pitajte.rs представља врата кроз која може да се уђе у простор паметног пословања у време интернета.

број коментара 1 Пошаљи коментар
(уторак, 04. мај 2021, 17:07) - anonymous [нерегистровани]

Pametnjakovic

Sta nam naprica. To je bar najlakse uraditi.