Читај ми!

Рецепт за срећу је у здравој исхрани

Најновија истраживања указала су на чињеницу да састав микробиома јетре утиче на наше расположење и ствара бактерије које утичу на нас.

Истраживања рађена током година указују на веома блиску повезаност начина исхране и менталног здравља. Недавно је доказано да у јетри човека постоје бактерије које су одговорне за наше расположење, као и поглед на живот.

Реч је о микробиому јетре у коме се налазе милиони бактерија система за варење, а те бактерије настају од врсте хране коју једемо.

Ауторка истраживања Најаф Амин са Оксфорда, објаснила је да постоји 16 врста бактерија у нашем организму које утичу на депресију. Најзначајнија је добра бактерија Eubacterium ventriosum, а када ње нема у нашем организму настаје депресија, која може да доведе и до оштећења мозга. Ова бактерија диктира наше расположење.

Да би је човек надокнадио  те добре бактерије,тржиште фармацеутске индустрије развило је палету пртоизвода пробиотика који нуде могућност надокнаде.

Једна од последица лоше исхране је и конзумирање масне и слатке хране, која доводи до промена у јетри.

"Ако се осећате депресивно, велика је вероватноћа да јетри недостају добре бактерије које нам дају добро расположење", истакао је Џек Жилбер са универзитета у Калифорнији.

Истраживања су доказала да микробиом у цревима утиче на развој многих болести. Од њега зависи и како реагујемо на лекове и храну. Он може да утиче и на гојазност.

Равнотежа у људском организму може лако да се наруши, па лоша микрофлора често надјача ону добру.

Због тога лекари сугеришу да треба узимати пробиотик уз антибиотике, јер они праве равнотежу у нашем организму. Због ових поремећаја бактеријске равнотеже јавља се поремећај варења, надутост, главобоље, умор, алергије и прекомерна тежина.

Такође је важно напоменути, да ако човек у свој организам не уноси довољно влакана може доћи до мањка неких бактерија, па ће се повећати ниво стреса у организму. Могу се појавити и честе упале, као и симптоми депресије.

Препорука истраживача је исхрана богата воћем и поврћем, а смањење рафинираних шећера.Важно је у исхрану увести и пробиотике којих има у кефиру и јогурту.

"Здрава исхрана, редовно вежбање, мали предах од обавеза током дана, ствари су које јачају наш ум и тело,као и шансе за срећу", истакао је Џек Жилбер, научник са универзитета у Калифорнији.

субота, 15. јун 2024.
26° C

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије