Читај ми!

„Тојота“ представила нови најлуксузнији бренд „сенчури“

Највећи светски произвођач аутомобила „Тојота“, тачно 20 година након оснивања марке „лексус“, на сајму возила у Токију објавио успостављање још једног бренда луксузних четвороточкаша по имену „сенчури“.

„Тојота“ представила нови најлуксузнији бренд „сенчури“ „Тојота“ представила нови најлуксузнији бренд „сенчури“

На сајму аутомобила, који је у току у Токију, највећи светски произвођач и продавац четвороточкаша на свету „Тојота“ представила је нову линију возила „сенчури".

Генерални директор Акио Тојода изашао је на бину током трајања традиционалног догађаја, који се одржава још од 1954. године и има милионску публику, да би објавио да ће оно што је у прошлости био један модел луксузног аутомобила, често коришћеног на јапанском двору за превоз чланова царске породице, од сада надаље бити засебан и најелитнији бренд његове мега компаније.

Он је током своје презентације модел „сенчури“ назвао „врхунским“ и аутомобилом „посебне класе“, те возилом које је „изнело Јапан на својим плећима“.

Рад на њему је почео још 1963. године, а први аутомобил је изашао из фабрике 1967. Био је замишљен као возило које ће бити другачије од других, које неће пратити моду и које ће свету показати врсност јапанске технологије.

Да „сенчури“ буде посебан аутомобил постарали су се не само у пројектовању и производњи, већ и продаји и пратећим услугама – био је то први луксузни модел „Тојоте“, која је у то време још увек била релативно млада и ван Јапана непозната компанија.

Шездесетдеветогодишњи Тојода, говорећи пред окупљеним новинарима у Токију, рекао је да је прошао период у којиме коме се о Јапану говорило као економски водећој земљи света, те да је он економски у протекле три деценије успорио и изгубио снагу, али да још увек поседује знање и вештину, те мноштво фабрика возила широм света.

Отуд, Тојода је пожелео да нови луксузни бренд „сенчури“ буде понос Јапана и носилац његове ревитализације, али послужи и као симболични позив на светски мир, будући да је ознака бренда феникс, митска птица која асоцира на мир и обнову.

Kао доказ одлучности „Тојоте“ да се темељно реализује стратешки пословни потез формирања новог бренда, поред купеа који је лично по први пут свету приказао Тојода, погледима посетилаца и објективима фотоапарата и камера изложени су и седан и џип из линије "сенчури“.

Велико искуство брендирања стечено кроз пројекат „лексус“

„Сенчури“ ће поћи путем који је утабао „Тојотин“ бренд „лексус“, утемљен као посебна луксузна марка пре тачно 20 година.

„Лексус“ је првобитно модел аутомобила, чија је продаја почела у САД још 1989. године – идеја је била да „Тојота" покуша да се њиме супростави, односно, пружи алтернативу легендарним луксузним возилима „Форда" и „Џенерал моторса" као што су „линколн“, односно, „кадилак“ на њиховом терену.

Тај аутомобил био је искључиво намењен америчкој публици, те није био нуђен у домовини.

Утемељење „лексуса“ као посебног бренда у Јапану 2005. требало је да омогући „Тојоти“ да преузме део тржишног колача од луксузних и међу јапанским џет-сетом популарних немачких марки „Мерцедес-Бенц“ и „BMW“, које су и у далекоисточној царевини симбол друштвеног статуса, богатства и доброг укуса.

Стратези „Тојоте“ желели су да уједине поузданост и економичност, традиционално главне особине својих возила, са квалитетом и безбедношћу које поседују поменути немачки четвороточкаши, али и остваре ексклузивност кроз нуђење посебних услуга уз аутомобил и створе линију возила бољег дизајна, односно, привлачнијег спољног изгледа.

Ово стога што су многи (пробирљиви) љубитељи возила у Земљи излазећег сунца избегавали „Тојотине“ производе, јер су их сматрали немаштовитим, па и досадним у поређењу с немачким лимузинама или италијанским спортским аутомобилима.

Основни задатак линије „лексус“, која је унутар „Тојоте“ добила сопствени завод за дизајн и производне капацитете (фабрике у префектурама Аићи и Фукуока), била је, дакле, да промени имиџ „Тојоте" набоље тако што ће да код потенцијалних муштерија пробуди радозналост и узбуђење, као и да избори већи тржишни удео за своју компанију у домену луксузних возила.

Данас, двадесет година касније, када се у Јапану годишње прода између 80.000 и 95.000 јединица, а у „лексусима“ возе премијери, министри и индустријалци, критичари у тој острвској држави се слажу да је „Тојота“ успела да реализује постављене циљеве – у склопу бренда „лексус“ она данас прави не само луксузне седане и купее, већ и теренска возила, кросовере и спортске аутомобиле (од којих су неки и освајачи награда у Нирбургрингу).

На овогодишњем сајму аутомобила бренд је чак, као концепт возило, открио нови модел комбија, што можда и није изненађење када се има у виду да се у његовој понуди налази и једна (мања) јахта.

Због свега тога, љубитељи аутомобила у Јапану немају сумње да ће „Тојота“ сличан успех постићи и у случају „сенчурија“.

петак, 07. новембар 2025.
10° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом