Дизелаши нестају са друмова Старог континента?
Већина европских земаља припрема законе који ће од 2025. године практично онемогућити продају возила са дизел-моторима која су веома популарна у свету, али и код нас. Законодавци траже много строже законе о емисији издувних гасова које ће моћи да испуне једино хибридна и електрична возила.
После популарности која је условила да преко 60 одсто возила излази са дизел-мотором са трака немачке аутомобилске индустрије, стање се нагло мења.
Поред смањења и укидања производње дизела, повлачи се велики број возила да би им се подесио софтвер који одређује емисију издувних гасова.
Немачки произвођач аутомобила „Дајмлер“ саопштио је да ће добровољно повући три милиона дизел „мерцедеса“ у Европи да би побољшао перформансе у контроли емисије штетних гасова.
Процес ће коштати 220 милиона евра, али клијенти неће платити ништа. У исто време, „Мерцедес“ прави нове велике фабрике батерија и очекује да после 2020. године лансира све своје моделе са хибридним и електро погонима.
„Имамо снагу да технологију окренемо ка човеку, ка заштити човекове околине. Спремни смо за ново доба које долази до 2030. године када ће возила бити електрична и аутономна. За то време ко год је купио наш производ добиће потребну технолошку пратњу да са аутомобилом доживи крајњи рок експлоатације, а да задовољи емисију штетних гасова која је прописана“, истакао је Дитер Зеце из „Мерцедеса“.
И немачки произвођач аутомобила „Ауди“ објавио је да ће повући око 850.000 возила са дизел-моторима да би смањио емисију штетних гасова. Још се не зна колико ће то коштати, али стручњаци оцењују да је то боље него плаћање великих еколошких казни као у Америци.
„Ово је 'добровољни опозив аутомобила', који је бесплатан за клијенте, тиче се возила са 'eвро 5' и 'eвро 6' моторима, у Европи али и у другим земљама осим САД и Канаде“, објаснио је извршни директор „Аудија“, Руперт Стедлер.
Одјеци огромног скандала око дизела у чијем је центру била БМВ група и даље се чују. „Порше“ је пред великом одлуком и сада је први пут јавно саопштено да је могуће да ће до краја ове деценије заборавити на дизел.
Француски произвођачи за сада ћуте и праве се да су необавештени, али ако отвори истрагу Европска комисија, с обзиром на то да су они највећи произвођачи дизел-аутомобила на свету, казне, кажу стручњаци, могу да буду толико велике да ће многи морати да ставе кључ у браву.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 14
Пошаљи коментар