Доставна возила будућности
На сајму комерцијалних возила у Хановеру говорило се и о томе како ће транспорт и снадбевање изгледати у будућности. На површини једног Новог Београда, 2.500 компанија из читавог света изложило је своје идеје. И даље су произвођачи из Европе доминантни, а нова решења која су приказана, која делују веома авангардно, улазе у серијску производњу за неколико година. Аутобуси, нарочито градски, већ сада иду на електричну енергију, а веома брзо овај погон се сели и у камионе.
За неколико година у већини европских земаља улазак у центар града камионима биће потпуно забрањен. Велики дистрибутивни центри на ободима градова биће снабдевени малим електричним доставним возилима која ће бити снабдевена роботима и дроновима који ће разносити мање наруџбине до кућног прага. Онлајн наруџбина може долетети до ваше куће много пре него комби који се заглави у гужви.
„Тренутно разматрамо многе опције. Ово што сада радимо иде у правцу максималне рационализације коришћења енергије у оквиру транспорта. Све ново можда и више кошта али ми желимо да верујемо да ћемо планети са новим изворима енергије и новим производима дати још 50 година здравог живота“, истиче Матијас Висман из ВДО-а.
Сви који купују електрична доставна возила у целој Европи уживају субвенције које се крећу чак и до половине цене возила. Ускоро се мора размишљати да ће и међународни транспорт ићи нашим ауто-путевима и да се мора размишљати о мрежи пуњача и сервисних станица дуж наших аутопутева.
„Тренутно се ради на стандардима, морамо имати јединствену политику и јединствену технологију. Не може свако радити за себе јер ће тако све уситнити да више нећемо моћи да планирамо. Углавном и сиромашне земље југа Европе мораће да се прилагоде стандардима , а то очекује и све транзитне земље“, објашњава др Волханг Берард из „Дајмлера“.
У Хановеру највише има кинеских компанија. Они најбрже врше трансфер технологије.
Добре производе нуде и Египат и Турска, што значи да у овом послу нема граница. Брзина којом се развија транспорт у свету учиниће да ће многе фирме које сада имају реноме и име нестати, а неке нове ће се појавити.
Довољно је рећи да се глобализација и сада дешава, а да су скоро све веће фирме у Америци купили Европљани, а у Аустралији посао са камионима држе Италијани.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар